جمع‌آوری معتادان متجاهر ۳۱ درصد افزایش داشته‌است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کشف ۳۲۲ تن انواع مواد افیونی در 6 ماه سال جاری اعلام کرد که جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز ۳۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، سردار حسین اشتری در هفتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران مستقر در تهران گفت: ناجا در سال‌های اخیر ضریب امنیتی مرزهای خود را با استقرار یگان‌های انتظامی ساخت برجک، پاسگاه‌ها، تقویت یگان‌های مرزبانی و یگان‌های احتیاط مرزی با همکاری سایر نهادهای نظامی و امنیتی ارتقا داده است.

او ادامه داد: سالانه بیش از ۵۰۰ تن از انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در کشور کشف می‌شود و اغلب این کشفیات در مرز‌ها صورت می‌گیرد که نشان دهنده اقدامات موثر و عزم جدی در مقابله با این پدیده شوم است به طوری که ضمن کشف ۳۲۲ تن انواع مواد افیونی در شش ماه سال جاری، جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد رشد داشته است.

فرمانده ناجا گفت: همچنین در سال‌های اخیر تعداد تلفات کاهش یافته و با وجود افزایش ۳۸ درصدی وسایل نقلیه نو شماره و صدور ۹۰۰ هزار گواهینامه جدید تلفات و مجروحان کاهش پیدا کرده است.

او توضیح داد: جرائم جنائی آدم‌ربایی، گروگانگیری، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف در سال‌های اخیر روندی رو به کاهش داشته است و کشف و توقیف محموله‌های قاچاق با رویکرد پرونده‌های بزرگ و باندی افزایش قابل توجهی داشته است. در این راستا می‌توان به افزایش ۴۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه در برخورد با سارقان و جرائم خشن پلیس آگاهی پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: در این زمینه با کاهش ۴ درصدی جرائم روبرو هستیم.

او افزود: همچنین پلیس فتا نیز توانسته؛ بیش از ۷۰ درصد جرائم سایبری را کشف کند، اقدامات پلیس فتا در حوزه جرائم فضای مجازی در شش ماهه نخست با ۶۸ درصد رشد وقوع جرائم مواجه بوده است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: پلیس جمهوری اسلامی در نظر دارد با همکاری با پلیس سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به ایجاد و برقراری امنیت جهانی کمک کند به عنوان نمونه در راستای برگزاری مسابقات المپیک جهانی در برزیل پلیس جمهوری اسلامی با توجه به درخواست اینترپل و پلیس برزیل در جهت مشارکت در تامین امنیت مسابقات اقدام به اعزام تیم حرفه‌ای از افسران پلیس در مدت برگزاری این مسابقات کرد و همواره بر مشارکت در این گونه رویداد‌ها پلیس جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی می‌کند.

703

کد خبر: 683805

وب گردی

وب گردی