داشتن جامعه سالم در گرو اصلاح پایه‌های فکری دانشجویان آماده تشکیل خانواده

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن اشاره به ابلاغ "سیاست های کلی خانواده" توسط مقام معظم رهبری "مدظله العالی" گفت: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان است به همین جهت، اگر بتوانیم ارکان خانواده را دوباره مستحکم کنیم قطعا بخش عمده ای از مشکلات و مسائل فرهنگی جامعه حل می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، ضمن بیان این مطلب افزود: ریشه تمام مباحث فرهنگی جامعه، خانواده است به طوری که هر جا خانواده آسیب دیده ما شاهد چالش های متعددی در بخش های فرهنگی بودیم.

وی تصریح کرد: تقویت و تحکیم خانواده بر پایه الگو های اسلامی می تواند در تربیت اسلامی فرزندان و ایجاد کانون آرامش بخش نقش موثری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت و نقش خانواده در سلامت و بالندگی کشور، چند سالی است که در دانشگاه ها درس "دانش خانواده" به صورت الزامی برای تمامی دانشجویان تدریس می شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی ادامه داد: اگر پایه های فکری دانشجویان که آماده تشکیل خانواده هستند، اصلاح شود، خانواده ها استحکام بهتری پیدا می کنند و در نهایت از جامعه ای جوان، سالم و پویا برخوردار خواهیم شد.

108/108

کد خبر: 683840

وب گردی

وب گردی