دریادار سیاری: ماموریت ناوگروه چهل وسوم نیروی دریایی ارتش موفقیت آمیز بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت ناو گروه چهل وسوم نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و شرکت در رزمایش کشور دوست وهمسایه، پاکستان موفقیت آمیز بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، امیر دریادارحبیب الله سیاری روز چهارشنبه در آیین استقبال از ناوگروه چهل وسوم درمنطقه دوم دریایی امامت جاسک افزود : این ناوگروه پس از 28 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند به منطقه دوم نیروی دریایی در جاسک بازگشت .
او ادامه داد: ناو گروه چهل وسوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای لاوان، فلاخن، خنجر و کنارک ، در ماموریت خود دو هزار و پانصد و پنجاه مایل دریایی را پیموده ویکی ازماموریت این ناوگروه پهلوگیری در بندر کراچی وانتقال پیام صلح و دوستی به کشور پاکستان بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، نیروی دریایی ارتش علاوه بر تامین امنیت خطوط کشتیرانی در آبهای آزاد و تامین منافع کشور در این آبها ، وظیفه ارتقاء مناسبات ایران با کشورهای دیگر و نشان دادن اقتدار و عزت ایران در مجامع بین المللی را نیز برعهده دارد واکنون مظهر اقتدار مردم ایران اسلامی در دریا ، نیروی دریایی است.
همچنین ناو گروه چهل و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیکی بوشهر امروز راهی آبهای آزاد می شود.
رزمایش دوجانبه دریایی کشورهای ایران و پاکستان با حضورناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای سرزمینی پاکستان دهم مهرماه امسال در بندرکراچی آغاز شد.
تمرین های متعددی طی این رزمایش مشترک ازجمله تمرین تجسس و نجات، تبادل عمودی بالگرد، تمرین های مخابراتی با استفاده از پرچم، چراغ، رادیوتلگرافی و همچنین صورتبندی و ترکیب های مختلف یگان های شناور ایران و پاکستان برابر سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.
در این رزمایش چهار فروند یگان شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو پشتیبانی کنارک و همچنین یک فروند بالگرد AB این نیرو حضور داشتند.
همچنین درطول مدت حضور ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندر کرتاچی پاکستان برنامه های متعددی از جمله دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی پاکستان و بازدید از یگان های شناور یکدیگر در راستای تبادل آموزشی و تعاملات دریایی برگزار شد.
ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی ارتش از روز سه شنبه ششم مهرماه پس از حضور در آبهای سرزمینی پاکستان در بندر کراچی این کشور پهلو گرفت.
شهرستان جاسک با 70هزار نفر جمعیت در 300کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
استان هرمزگان دارای دو منطقه دریایی ارتش شامل منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس و منطقه دوم دریایی ارتش در جاسک است.
703

کد خبر: 683856

وب گردی

وب گردی