دکتر یزدی صمدی: دکتر میرزاده مدیری توانمند و علاقمند به پیشرفت کشور و خدمت به مردم است

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت : دکتر میرزاده مدیری توانمند با مسئولیت های اجرایی فراون و علاقه مند به پیشرفت کشور و خدمت به مردم است.

بهمن یزدی صمدی در حاشیه یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و در پاسخ به ایسکانیوز گفت: دکتر میرزاده از اول انقلاب تاکنون دارای مسئولیت های اجرایی زیادی از جمله استانداری کرمان ، رییس سازمان برنامه و بودجه ، رییس بازسازی کشور، رییس پژوهشکده پلیمر و ... بوده و علاقه مند به پیشرفت کشور و مردم است و از سال 92 تاکنون نهاد های دانشگاه را سروسامان داده است که می توان به برگزاری منظم شورای دانشگاه ، اخذ برنامه های معاونت های دانشگاه و بررسی آن ها در شورای دانشگاه و رفع اشکال و تصویب آنها، برگزاری منظم جلسات هیات رئیسه دانشگاه و هیات امنای استانی و ... اشاره کرد که دارای خروجی هستند.

چهره ماندگار علمی کشور تصریح کرد : دکتر میرزاده شخصیتی توانمند است که تمام وقت و انرژی اش صرف پیشرفت دانشگاه کرده است .

نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در هیات امنای استان ایلام به مشکلات پیش روی دانشگاه که متاثر از وضعیت کشور است اشاره کرد و گفت : کاهش جمعیت جوان کشور و به تبع آن کاهش تعداد دانشجویان ، تعدد دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی خصوصی با کیفیت پایین، کم لطفی بعضی مسئولان در دولت قبل و تلاش آنها برای زمین گیرکردن دانشگاه آزاد اسلامی از طریق راه اندازی دانشگاه های غیر کیفی و تصویب رشته بدون هیات علمی و بدون در نظر داشتن امکانات و فضای کافی آموزشی و گسیل تعداد زیادی دانشجو بدون حساب کتاب به سمت این دانشگاهها می توان اشاره کرد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش هزینه های دانشگاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به شرایطی که وزارت علوم برای ارتقاء کیفیت در دانشگاه ها که شامل داشتن هیات علمی استادیار و دانشیار برای تصویب رشته های دکتری و ارشد است و از طرفی برای رفع این مشکل با نظر دکتر میرزاده تعداد زیادی عضو هیات علمی با کیفیت بالا به عنوان استادیار جذب شده اند که البته اقدامی ارزنده است، وجود اعضای هیات علمی و کارکنان و فضاهای زیاد آموزشی و رفاهی که هزینه ساخت و نگهداری آنهازیاد است و از قبل وجود داشته است، باعث افزایش هزینه های دانشگاه و تجدید فشار بر دانشگاه شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای جامع و بسیار بزرگ که در شهرهای مانند تهران قرار دارند با توجه به جمعیت بالای این استانها از لحاظ تعداد دانشجو و وضعیت مالی مشکل ندارند ولی واحدهایی که در شهرهای متوسط و کوچک قرار دارند با مشکل کاهش دانشجو مواجه هستند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه های بزرگ دنیا 20الی 25 درصد هزینه ها از طریق شهریه دانشجویان تامین می شود و مابقی آن از طریق خدمات دانش بنیان، کارهای تولیدی دانش بنیان ، ارائه خدمات علمی، ایجاد دوره های آموزشی کوتاه مدت برای علاقمندان و کمک های خیرین به دانشگاهها تامین می شود که دکتر میرزاده بحث دانش بنیان ، دوره های آموزشی کوتاه مدت و کمک های خیرین را در چند سال اخیر دنبال کرده است که بایستی واحدهای دانشگاهی با جدیت بیشتری این مسائل را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد : البته مسائل دانش بنیان کار ساده ای نیست و چون تولید در کشور خیلی سخت شکل می گیرد بنابراین بحث دانش بنیان زمانبر و در درازمدت جواب می دهد.

101

کد خبر: 683858

وب گردی

وب گردی