شناسایی چندین باند قاچاق انسان در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی چندین باند قاچاق انسان در کشور و برخورد با تمامی آنها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ سردار حسین اشتری در حاشیه هفتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران در جمع خبرنگاران در مورد تخلفات اتباع خارجی در کشور گفت: پلیس نظارت خوبی بر اتباع داخل کشور دارد و تخلفات اتباع خارجی از تخلفات اتباع ایرانی بیشتر نیست.

اشتری از شناسایی ۸۰ مجرم ایرانی در سال‌جاری در کشورهای خارجی خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از این مجرمان با همکاری اینترپل مسترد شدند و مابقی هم مسترد خواهند شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با پلیس دیگر کشور‌ها همکاری خوبی داریم، گفت: به جز چند کشور که سیاسی برخورد می‌کنند با دیگر کشور‌ها مشکل خاصی نداریم.

اشتری درباره اعزام تیم‌های پلیسی ایران به برزیل گفت: در دیداری که با رییس پلیس برزیل تهران داشتیم از ما برای تامین امنیت المپیک ریو درخواست همکاری شد که ما یک تیم مجرب را به برزیل اعزام کرده و پس از پایان مسابقات نیز آنان از ما قدردانی کردند.

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره قاچاق انسان گفت: قاچاق انسان یکی از جرایم سازمان یافته است. تفکر بسیاری از کشور‌ها با آن درگیر هستند ما در کشور خودمان نیز اگر گزارش در این خصوص باشد بررسی کرده و وارد عمل می‌شویم، ضمن اینکه تاکنون نیز چندین باند قاچاق انسان در کشورمان شناسایی و با آنان برخورد شده است.

اشتری افزود: البته با کشورهای مقصد نیز همکاری پلیسی خوبی داریم و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

او درباره وضعیت مرز‌ها در کرمانشاه گفت: در مرزهای کرمانشاه وضعیت امنیتی خوبی وجود دارد و با حضور یگان‌های سپاه، ارتش و مرزبانی ناجا امنیت خوبی را در این استان داریم. با گروه‌هایی که ایجاد نا‌امنی داشته باشند نیز برخورد می‌کنیم و تا کنون شماری از این افراد به هلاکت رسیدند.

703

کد خبر: 683862

وب گردی

وب گردی