تلاش راهور برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا

رئیس پلیس راهور از برنامه ریزی های جدید پلیس راهور برای کاهش آلودگی و ترافیک در کلانشهرها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار تقی مهری در حاشیه پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری که صبح امروز در پارک چیتگر برگزار شد، درباره علت ترافیک کلانشهرها در جمع خبرنگاران افزود:‌ استفاده از وسیله نقلیه شخصی در کلانشهرها نسبت به وسیله‌های نقلیه عمومی بیشتر شده است و به همین دلیل همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا آلودگی و ترافیک در کلانشهرها به حداقل برسد.

او گفت: در حال حاضر برنامه‌های مختلفی برای ایجاد هوای پاک پیش بینی شده است که از جمله این برنامه ها از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، معاینه فنی استاندارد و استفاده از وسیله نقلیه پاک و استاندارد است.

استفاده از دوچرخه ، آلودگی هوا و ترافیک را کاهش می دهد

سردار تقی مهری افزود:‌ یکی از برنامه هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی در هفته نیروی انتظامی پیش بینی کرده است مسابقه دوچرخه سواری است که هر سال برگزار می شود.

او گفت: این برنامه امسال با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، آموزش وپرورش، شهرداری، فدراسیون دوچرخه سواری و ستاد سوخت در دریاچه چیتگر برگزار شد.

سردار مهری در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه دوچرخه سواری ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه است همچنین برای ترویج این فرهنگ، روزی به نام پویش مردمی در روز سه شنبه بدون خودرو اعلام شده است.

رئیس پلیس راهور گفت: وسیله نقلیه دوچرخه به دلیل حجم کمتر، ایجاد سلامتی در افراد و کاهش آلودگی هوا مورد استفاده قرار می گیرد به همین علت در برخی کشورها استفاده از دوچرخه تا 50 درصد از ترافیک را برطرف کرده است.

او افزود: از شهرداری تقاضا داریم معابری برای محل تردد دوچرخه سواران پیش بینی کند و پارکینگ‌های مشخصی برای آنها ساخته شود، امیدوار هستیم که بتوانیم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در گسترش فرهنگ دوچرخه سواری مؤثر باشیم.

703

کد خبر: 683880

وب گردی

وب گردی