توجه به مقام آوران علمی، یک ضرورت است

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران، در سفر به استان قزوین، با جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان این استان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر موسی خانی به عنوان نماینده جامعه بزرگ علمی استان قزوین ضمن خیرمقدم به رییس جمهوری و هیات دولت و همچنین گرامی داشت هفته دفاع مقدس، از استاندار فهیم و فرهیخته قزوین به دلیل فراهم کردن زمینه این دیدار و ارایه نظرات، قدردانی کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: از دولت محترم تدبیر و اعتدال که نگاهی صمیمی و یکپارچه به مجموعه آموزش عالی کشور اعم از دولتی و غیردولتی دارند تشکر می کنم و تقاضا دارم با همین نگاه، فرزندان خود در دانشگاه های آزاد اسلامی را همچنان حمایت کنند.

وی تصریح کرد: برای ما دانشگاهیان و نخبگان نگاه بلند، صمیمانه و حمایت گرایانه دکتر ستاری معاونت علمی رییس جمهور، که به حق راه پدر شهیدشان را در اعتلای نام ایران و شعار اقتصاد بدون نفت و سربلندی و سرافرازی ملت ایران با تمرکز بر توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه فضای کارآفرینی در کشور ادامه می دهند مایه مباهات و افتخار است و صادقانه عرض می کنم که گاهی اوقات مشعوف می شویم که معاونت محترم علمی شخصا تماس می گیرند، وقت می گذارند، به دفترشان دعوت می کنند و کارها را برای به سرانجام رسیدن دنبال می کنند.

دکتر موسی خانی افزود: همچنین از دکتر جهانگیری و دکتر ویسه در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری که در رفع مشکلات دانشگاه ها و درخواست های ما، صمیمانه و بی ریا تلاش و پیگیری می کنند کمال تشکر و سپاس را داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: به عنوان کسی که 32 سال در رشته مدیریت تحصیل، تدریس و اشتغال داشته ام عرض می کنم، با توجه به اهمیت نقش مدیریت در تحقق اهداف دستاوردهای سازمان ها به منظور صیانت از مدیران پرتلاش نظام و جلوگیری از خدشه به اعتبار مدیران در کشور، تاسیس نظام مدیریت شبیه نظام مهندسی، نظام پزشکی و نظام روانشناسی یک ضرورت است و همچنین تعیین یک روز به عنوان روز مدیر به منظور ارج نهادن به تلاش های صادقانه ی مدیران نظام، همانند روز کارمند، کارگر، پزشک و پرستار به نظر ضروری می رسد.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از سفر 2 روزه رییس جمهوری به استان قزوین، تصریح کرد: توجه به مقام آوران علمی همانند مقام آوران ورزشی یک ضرورت است؛ تیم های علمی رباتیک ما امسال در مسابقات جهانی ربوکاپ تیم دانشگاه کارنگی ملون (CMU)-رتبه اول کامپیوتر آمریکا- را شکست داده و مقام اول جهان را کسب نمود و کاروان علمی ایران با کسب 14 مقام ارزشمند به کشور بازگشتند.

دکتر موسی خانی با اشاره به ضرورت حل مشکل سربازی پژوهشگران و مقام آوران علمی، افزود: متاسفانه با وجود پیگیری های معاونت محترم علمی، این مساله هنوز هم حل نشده و تقاضای ما این است که جهت استمرار فعالیت های پژوهشی و جلوگیری از متلاشی شدن تیم های تحقیقاتی و تخصیص سهمیه سربازی به مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی هرچه زودتر عملی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت و تاریخچه ویژه قزوین، جهت حفظ سرمایه های انسانی و تاسیس مرکز فناوری پیشرفته (high tech campus) در این شهر و تبدیل شدن قزوین به پایتخت علمی و فرهنگی کشور و اجرای رویدادهای بزرگ علمی در این استان که مجاور پایتخت است، دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با کمک جناب دکتر میرزاده، دکتر ستاری و دکتر واشقانی نخستین ماشین برقی کشور توسط محققان مرکز تحقیقات خودرو این دانشگاه ساخته شده و تقاضای ما حمایت ویژه از این محصول توسط وزارت صنایع و دولت است که بتوانیم هم در جهت افزایش روحیه خودباوری در جوانان و هم حفظ و شکوفایی جوانان پرافتخار کشور و تاسیس شرکت های دانش بنیان در این حوزه گام موثری برداریم.

کارآفرین برتر کشور در سال 85، خطاب به دکتر روحانی گفت: با توجه به این که دولت جناب عالی، دولت جامع نگر و دانش محور است، توجه ویژه به قشر دانشگاهی و دانشگاهیان در حوزه های تعیین سیاست ها و خط مشی های کشور و تبیین مدل های اجرایی و عملیاتی مبتنی بر دانش در کشور، بسیار مثمرثمر خواهد بود.

دکتر موسی خانی در پایان با اشاره به تردد بیش از 70 هزار نفر به صورت روزانه در مسیر تهران – قزوین، اعم از قشر دانشگاهی، صنعتگران، محققان و پزشکان، افزود: تقاضا داریم نسبت به احداث قطار سریع السیر تهران – قزوین که تقاضای مشترک سه استان تهران، البرز و قزوین بوده و به دستور جناب دکتر جهانگیری با مشارکت بخش خصوصی به وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شده، به عنوان مصوبات این سفر اجرایی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خاتمه ضمن آرزوی توفیقات بیشتر برای دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: ما دانشگاهیان در کنار شما و رهبر معظم انقلاب جهت تحقق آرمان های بلند و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به حول قوه الهی خواهیم ماند.

101

کد خبر: 683883

وب گردی

وب گردی