تازه‌ترین رویداد درمورد پناهندگی‌های سیاسی مقامات عالی‌رتبه کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، یکی از مقامات سفارت کره شمالی در پکن فرار کرده در حالی که گزارشی مجزا حاکی از آن است که دو کارمند این سفارتخانه به سفارت ژاپن در پایتخت چین درخواست پناهندگی داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگر این خبر تائید شود بیانگر تازه‌ترین رویداد در سری اخیر پناهندگی‌های سیاسی مقامات عالی‌رتبه کره شمالی است که برخی ناظران آنها را به عنوان نشانه افزایش بی‌ثباتی در داخل رهبری پیونگ‌یانگ تلقی می‌کنند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع ناشناس نزدیک به پیونگ‌یانگ گزارش داد: این مقام که یکی از کارکنان وزارت بهداشت کره شمالی مستقر در سفارت کشورش در پکن بود، اواخر سپتامبر سال جاری میلادی به همراه خانواده‌اش ناپدید شد.

این منبع افزود: این مقام مسئول تهیه تدارکات دارویی برای یکی از کلینیک‌های پیونگ‌یانگ بود که به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و خانوادش خدمات ارائه می‌دهد.

این در حالی است که وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی اعلام کرد که نمی‌تواند این گزارش را تائید کند.

در گزارشی مجزا روزنامه "جونگ‌آنگ ایلبو" گزارش داد: دو تن از مقامات ارشد سفارت کره شمالی در پکن خواستار پناهندگی در ژاپن شده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس گفت: این دو مقام دیپلمات نبودند و از کارمندان یکی از دفاتر دولتی کره شمالی در چین محسوب می‌شدند.

این در حالی است که یوشیهید سوگا، وزیر کابینه دولت ژاپن این مساله را که درخواست پناهندگی به سفارت ژاپن در چین ارائه شده باشد، رد کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: این گزارشات مبنی بر اینکه پناهجویان کره شمالی با سفارت ژاپن ارتباط برقرار کرده‌اند حقیقت ندارد و ما از رویدادی که در آن این مقامات کره شمالی خواستار پناهندگی در ژاپن شده باشند، اطلاعی نداریم.

در همین حال پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی اخیرا گفت: تعداد پناهجویان کره شمالی حتی سرانی که از دولت پیونگ‌یانگ حمایت کرده‌اند، افزایش یافته است. ما در کشورمان را به روی شما گشوده‌ایم تا زندگی جدیدی برای خود فراهم کنید.

304/201

کد خبر: 683900

وب گردی

وب گردی