دیدار سفیر عراق با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی

در نشست سفیر عراق در تهران با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی هماهنگی های لازم درخصوص آمادگی دو کشور برای اعزام زائران اربعین حسینی به عمل آمد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که سه شنبه شب به میزبانی وزارت کشور برگزار شد مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به مرور توافقات و بررسی مذاکرات نشست های قبلی با سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بر اجرای دقیق توافق به عمل آمده در زمینه تامین ملزومات راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد.

آقابابائی مذاکرات دو طرف در هفته های اخیر را بسیار سازنده و اثربخش توصیف کرد و گفت: وفاداری به راه و رسم حضرت سیدالشهداء (ع) موجب شد اتباع دو کشور با شور حسینی و در کنار هم در راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند و عظمت جهان اسلام را نشان دهند.

سید ناجح الموسوی سفیر عراق در تهران نیز با اشاره به اینکه در شرایطی به سر می بریم که خون جوانان ایرانی و عراقی در راه مبارزه با تروریسم تکفیری در هم آمیخته می شود، اظهار امیدواری کرد، همکاری های دو کشور و دو ملت افق های روشنی را پیش روی منطقه بگشاید.

سفیر عراق در تهران با قدردانی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای دفاتر صدور روادید در شهرهای تعیین شده گفت: امیدواریم این همدلی و هماهنگی تداوم یابد و بتوانیم در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) موفق عمل کنیم.

در این جلسه که نمایندگانی از وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و امور حج و زیارت نیز حضور داشتند هر یک از اعضای جلسه اقدامات انجام شده درخصوص چگونگی اعزام زائران به مراسم بزرگ اربعین حسینی را بیان کردند.

202/201

کد خبر: 683919

وب گردی

وب گردی