یوسف خانی: قیمت روز مرغ تازه 6هزار و 100تومان/ 1700تومان قیمت مرغ تازه کاهش داشت

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: ایام محرم باعث کاهش قیمت مرغ در بازار شده است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: براساس پیش بینی ها، قیمت مرغ می بایست از اواسط مهر با کاهش قیمت روبه رو می شد، اما این اقدام زودتر صورت گرفت و این در حالی است که اکنون مرغ نسبت به اوایل شهریور ماه با یک هزار و 700 تومان کاهش همراه شده است.
وی در ادامه در خصوص قیمت مرغ در بازار گفت: در روز جاری نرخ مرغ در میدان بهمن نیز 5 هزار و 200 تومان، کشتارگاه 5 هزار و 350 تومان، تحویل به واحدهای صنفی 5 هزار و 500 تومان و در خرده فروشی به 6 هزار و 100 تومان به فروش می رود.
یوسف خانی با توجه به اینکه قیمت مرغ در بازار نمی بایست کمتر از 7 هزار تومان برسد ولی قیمت این کالا در بازار با کاهش شدیدی روبرو شده که این موضوع باعث متضرر شدن بسیاری از تولید کنندگان را به همراه داشت.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد: دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و کاهش تقاضا منجر به کاهش70 درصدی میزان تقاضاها شد که این موضوع منجربه فروش نرفتن مرغهای زنده شده است.
وی با بیان اینکه مرغ های موجود پس از یک هفته از تاریخ مقررمی توان یک هفته آنها را نگه داری کرد گفت: بعد از مدت تعیین شده به دلیل بالا رفتن وزن مرغ نیز مصرف کننده و تقاضایی را در بازار نخواهد داشت.
یوسف خانی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری میزان عرضه و تقاضا با یکدیگرهمخوانی ندارد، گفت: به دلیل ثابت بودن وضعیت موجود دربازار، قیمت مرغ تا پایان ماه جاری ثابت و با تغییری همراه نخواهد بود که این امر ضرر بیش از حد تولید کننده ها را در این ماه داشت.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص وضعیت مرغ های منجمد در بازار گفت: اکنون نزدیک به 2 هفته، مرغ منجمد در بازار توزیع نمی شود.
وی به محدود بودن صادرات مرغ به کشور عراق اشاره کرد و افزود: پایین بودن میزان صادرات این محصول به عراق از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت مرغ بوده زیرا باعث انباشته شدن این محصول در انبار است.
به گفته وی ایام محرم هم تاثیری در روند بهبود صادرات این کالا به عراق را نداشت.
وی درباره وضعیت حاکم در بازار تخم مرغ گفت: واحدهای صنفی، این کالا را با قیمت هر کیلوگرم نیز 4 هزار و 500 تا 700 تومان عرضه می شود که می توان گفت که نسبت به چند وقت اخیر نرخ این محصول به میزان بسیار کمی افزایش داشته است..
یوسف خانی درباره نرخ مرغ سبز در بازار گفت: به دلیل عدم عرضه این نوع مرغ توسط تمامی تولیکنندگان در بازار، تعیین قیمت این کالا برعهده ما نیست اما دیگر مسئولان نرخ این کالا را در بازار 3 هزار تومان گرانتر از مرغ معمولی اعلام کرده اند و می توان گفت که در حال حاضر نرخ این کالا در بازار 9 هزار 500 تومان قیمت خورده است.

602/401

کد خبر: 683924

وب گردی

وب گردی