بروجردی: تقویت روابط ایران و فرانسه به نفع دو کشور خواهد بود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با استقبال از توسعه و گسترش روابط تهران و پاریس در تمامی زمینه ها گفت : تقویت روابط ایران و فرانسه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سفیر فرانسه در تهران امروز -چهارشنبه- با علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون برنامه سفر رسمی هیات پارلمانی به ریاست بروجردی به فرانسه به دعوت رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای این کشور بحث و گفت و گو کردند.
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و فرانسه از توسعه و گسترش روابط در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و فرانسه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.
بروجردی گفت: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه ها را دارند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که می توان از آن ها به عنوان بسترهای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.
وی افزود: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.
بروجردی در پایان با تاکید بر نقش مهم تبادلات پارلمانی اظهار داشت: در این سفر با مقامات عالی فرانسه دیدار و علاوه بر مناسبات و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دور کشور می توانند در مقابله با تروریسم و افراطی گری و حل مشکلات در منطقه ایفا کنند، تبادل نظر خواهد شد.
سفیر فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و فرانسه گفت: آنچه برای فرانسه مهم است روابط متقابل دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل و منافع متقابل است و در همین راستا فرانسه از همکاری با ایران در عرصه های مختلف از جمله در زمینه خودرو استقبال می کند.
وی تصریح کرد: فرانسه علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستار شد.
به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، وی در پایان با ابراز خرسندی از سفر بروجردی به فرانسه بر اهمیت رفت و آمدهای میان مجالس دو کشور تاکید کرد.

208/201

کد خبر: 683936

وب گردی

وب گردی