طرح رجیستری موبایل برای مردم هزینه نخواهد داشت

این روزها حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند در کشور وجود دارد. یک‌سری از مردم نگرانی‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی اجرایی شدن این طرح دارند و تا این لحظه مسوولان هم سعی کرده‌اند شکل اجرایی شدن این طرح را برای همه شفاف کنند. به‌تازگی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این موضوع اشاره کرد که طرح رجیستری موبایل هیچ‌گونه هزینه و نگرانی برای مردم نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، حسین فلاح در حاشیه‌ی جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: «با اجرای این طرح گوشی‌هایی که در دست مردم است و هم‌اینک در بازار موجود است، شناسایی شده خواهد بود.» معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که: «همه‌ی توجه و سعی ما این است که این طرح هیچ هزینه و نگرانی برای مردم نداشته باشد. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: «مردم می توانند به بازار مراجعه و گوشی‌های جدید را بخرند.»

فلاح در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که با اجرایی شدن این طرح مشخص خواهد شد که گوشی‌های وارداتی به‌صورت کاملا قانونی وارد کشور شده‌اند و به لحاظ سلامت و تشعشع سالم و مجاز هستند. او همچنین گفت که این طرح پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به همین لحاظ طرح آزمایشی آن با همکاری این سه نهاد انجام شده و در مراحل پایانی است و اگر زیرساخت‌های لازم مهیا شود، طرح اصلی به زودی شروع می‌شود و به احتمال زیاد تا پایان ماه وارد فاز اصلی خواهد شد.

108/108

کد خبر: 683983

وب گردی

وب گردی