قاتلی که پای چوبه دار بخشیده شده بود دوستش را کشت!

مرد شروری که ‌سال ٨٧ مرتکب قتل شده اما از سوی اولیای دم بخشیده شده بود، این‌بار در یک نزاع دوستش را در پارک با ضربه چاقو به قتل رساند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند، نیمه‌شب دوازدهم شهریورماه بود که از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ وقوع یک درگیری منجر به جنایت به کلانتری ١٣١ شهر ری اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل درگیری واقع در میدان حسن‌زاده و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد فردی ٣١ ساله به نام علیرضا بر اثر اصابت ضربه جسم تیز به پهلوی سمت چپ و به علت شدت جراحت وارده فوت کرده است.
ماموران با حضور در محل وقوع جنایت و انجام تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت موفق به شناسایی عامل جنایت شدند. براساس اظهارات شاهدان جنایت، مقتول در درگیری با یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام علی که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب قتل عمد دستگیر و روانه زندان شده بود و پس از گذشت چند‌سال تحمل دوران محکومیت و رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شده بود، به قتل رسید.
با شناسایی هویت کامل متهم پرونده و بررسی سوابق وی مشخص شد که او یک‌بار نیز در ‌سال ١٣٨٧ به اتهام قتل عمد در نزاع دستگیر و روانه زندان و نهایتا در ‌سال ٩٣ با اخذ رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شد. همچنین بررسی دیگر سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های به‌عنف به‌ویژه کیف‌قاپی است که نخستین‌بار در ١٦ سالگی دستگیر و پس از آن بارها به اتهام سرقت روانه زندان شد و آخرین‌بار نیز به اتهام قتل عمد دستگیر شده است.
با توجه به اطلاعات دقیق به دست آمده از متهم متواری پرونده و شناسایی تصویر وی توسط شاهدان صحنه جنایت، دستگیری متهم ٢٨ساله در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان این اداره با شناسایی محل سکونت متهم در شهرری – شهرک صالحین – فاز دوم به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که او پس از ارتکاب جنایت از این محل متواری شده است.
تحقیقات برای دستگیری متهم در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که متهم با توجه به سوابق متعدد دستگیری و ارتکاب جرایم مختلف، هیچ مکان مشخصی را برای خود انتخاب نکرده و بدون مکان است. با این وجود اقدامات پلیسی جهت شناسایی محل‌های تردد وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت ٣٠: ٠١ بامداد روز چهارشنبه، در شرایطی که برای خرید موادمخدر از نوع شیشه به پارکی در منطقه مشیریه مراجعه کرده بود، دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد (قمه) به همراه آلات و ادوات مصرف شیشه کشف شد.
متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به ارتکاب جنایت و قتل عمـد دوستش علیرضا اعتراف کرد.
متهم در اعترافات اولیه گفت: هیچ انگیزه‌ای برای ارتکاب جنایت نداشتم. با مقتول دوست بودم و درگیری به صورت ناگهانی ایجاد شد؛ فقط من چاقو داشتم و مابقی دوستان قصد جدا کردن ما دو نفر را داشتند؛ فقط یک ضربه به سمت پهلوی چپ مقتول پرتاب کردم.


او در توضیح شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: من در پارک حسن‌زاده شهر ری بودم که مقتول به همراه یکی از دوستانش که او را نمی‌شناختم، با یک دستگاه موتورسیکلت داخل پارک آمد. شروع به فحاشی کرد و با مشت ضربه‌ای به صورتم زد. ابتدا تصور کردم که علی درحال شوخی کردن است اما او کاملا جدی بود. در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم. من چاقوی ١٥ سانتی‌متری با دسته چوبی همراه خود داشتم که با همان چاقو ضربه‌ای به سمت او پرتاب کردم. علی پس از چاقو خوردن به سرعت سوار موتور شد تا از محل دور شود اما چند متر از پشت موتور روی زمین افتاد و من نیز با دیدن این صحنه به سرعت از محل متواری شدم.
با توجه به اعتراف متهم و دیگر دلایل به دست آمده در طول رسیدگی به پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

105105

کد خبر: 684040

وب گردی

وب گردی