زمینه شغلی برای دانشجویان دکترای دامپزشکی وجود ندارد

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: زمینه شغلی برای دانشجویان دکترای دامپزشکی وجود ندارد و از سوی دیگر دانشگاه آزاد تعداد زیادی دانشجو می پذیرد که این امر ایجاد کار را برای این حرفه با مشکل مواجه می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، "محمد حسین رادفر" در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: دامپزشکی بسیار اهمیت دارد اما کمتر نسبت به معرفی آن در جامعه کار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی دانشکده دامپزشکی در امر تربیت دامپزشک کشور مشغول فعالیت هستند، اما متاسفانه در این زمینه هم تعادل مناسبی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گروه دامپزشکی وزارت علوم در حال بازنگری دروس دانشگاهی است تا واحدهای جدید جایگزین شوند.

رادفر بیان کرد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان فعالیت آموزشی خود را از مهر ماه سال ۷۱ با پذیرش دانشجو در مقطع دکتری آغاز کرده و در حال حاضر رشته‌های دامپزشکی عمومی، دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد در گرایش های متعدد دانشجو می پذیرند.

وی افزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان ۱۵ استاد تمام، ۱۰ دانشیار و ۱۲ استادیار به عنوان عضو هیت علمی دارد و بیش از ۳۵۰ دانشجو در مقاطع مخالف رشته دامپزشکی در این واحد آموزشی تحصیل می کنند.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: زمینه شغلی برای دانشجویان دکترای دامپزشکی وجود ندارد و از سوی دیگر دانشگاه آزاد تعداد زیادی دانشجو می پذیرد و این امر ایجاد اشتغال را برای این حرفه با مشکل مواجه می‌کند، لذا مسولان مربوطه باید چاره اندیشی داشته باشند.

101

کد خبر: 684083

وب گردی

وب گردی