قزوین - الموت - تنکابن محور چهارم اتصال به شمال کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور قزوین-الموت-تنکابن به عنوان چهارمین محور اتصال به شمال کشور در نظر گرفته شده که در سه محور در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر امینی در حاشیه بازدید از محور آوج - زن با اشاره به اهمیت پروژه ملی در دست احداث قزوین-الموت- تنکابن گفت: این پروژه جزو مصوبات قانونی دولت بوده و به طور جدی در دستور کار قرار دارد و وزیر راه و شهرسازی در جلسه پیش از سفر رییس جمهور به قزوین که جهت بررسی موارد و نیازهای اساسی استان برگزار شد، محور قزوین-الموت-تنکابن را بسیار مهم دانسته و به عنوان چهارمین محور اتصال به شمال کشور از آن یاد کرده است.

وی در ادامه افزود: البته با توجه به حجم اعتباری بسیار بالایی که در این محور نیاز است و به ویژه وجود بخش‌های رانشی در کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ نیازمند بررسی، مطالعات خاص و احتمالاْ عبورهای خاص هستیم.

امینی تأکید کرد: در نهایت کل این مسیر باید ساخته شود چون اگر این اتفاق نیفتد عملاً بهره‌برداری در سطح ملی از آن انجام نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه در سه قطعه در حال انجام است، عنوان کرد: با توجه به تقاضای مسئولین و همچنین مردم استان، اجرای قطعه اول آن تا روستای شهرک و مقداری بعد از آن در اولویت ساخت قرار دارد.

امیر امینی تأکید کرد: اگر مسایل بخش‌های رانشی و موارد محیط زیستی در قطعات بعدی مرتفع شوند کار به سرعت انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به حجم وسیع کار در پروژه‌های این وزارتخانه برخی گمان می‌کنند که طرح از دستور کار خارج شده و متوقف گردیده است و رفع موانع و مسایل محورهای مهم شریانی پرترافیک در صدر توجه قرار گرفته که بی گمان چنین نبوده و همه طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به اهمیت و اولویت همواره در حال انجام هستند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر بنده در سال‌های گذشته به ویژه در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ با توجه به کمبود شدید منابع مالی، وزارت راه و شهرسازی با استفاده از اوراق بدهی، قیر رایگان و سایر راهکارهای موجود عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را به ثمر برساند.
602/401

کد خبر: 684132

وب گردی

وب گردی