گوگل با گوشی جدیدش مستقیما آیفون را هدف گرفته است

همانطور که می‌دانید گوگل سه‌شنبه شب از گوشی‌های جدیدش پیکسل و پیکسل XL رونمایی کرد. بسیاری رونمایی از این گوشی ها را چالشی می‌دانستند که گوگل سر راه شرکت‌های رقیبش از جمله اپل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، البته شواهدی هم برای این ادعا وجود دارد. برای مثال گوگل تنها شرکتی است که چنین بر هوش مصنوعی تاکید دارد و دستیار گوگل احتمالا یکی از ویژگی‌های اساسی‌ای خواهد بود که در این حد پیشرفته در انحصار گوشی‌های گوگل باقی خواهد ماند و احتمال دارد در آینده بسیاری از تحولات را برای گوشی‌های این شرکت رقم بزند. به این شکل شاید گوگل کار را برای رقبایی مثل اپل که گوشی‌هایش ویژگی‌های خاص و انحصاری دارد سخت کند.

جالب است که یکی دیگر از اقدامات گوگل هم فرضیه مورد بحث‌مان را تایید می‌کند. ظاهرا شرکت گوگل با ارائه یک آداپتور در جعبه گوشی‌های جدیدش این امکان را فراهم کرده که کاربران آیفون بسیار ساده گوشی پیکسل‌شان را به آیفون وصل کنند و داده‌ها را بین این دو دستگاه جابه‌جا کنند.

از این طریق تماس‌ها، عکس‌ها و حتی مسیج‌های سرویس iMessage کاربر به گوشی پیکسل منتقل می‌شود. در حال حاضر مهاجرت از آیفون به یک گوشی اندرویدی با انتقال اطلاعات بین دوگوشی عملی است و برای آن اپ‌هایی عرضه شده است اما به ادعای گوگل با ارائه این امکان این اتفاق کاملا بدون مشکل و بی‌نقص انجام خواهد شد.

101

کد خبر: 684141

وب گردی

وب گردی