آشپزخانه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی صنعتی می‌شود

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از ابلاغ طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه دانشگاه های علوم پزشکی تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش و بهبود کیفیت پخت،‌توزیع و نگهداری غذای دانشجویان در دانشگاه ها اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جلال نژادجواد، با اعلام این مطلب ضمن اشاره به ابلاغ طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های علوم پزشکی طی 10 روز آینده، اظهار کرد: طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اولین بار و در راستای ارتقاء کیفیت پخت، توزیع و نگهداری غذای دانشجویان به دانشگاه‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود و دانشگاه‌ها باید در حدی که در توان دارند و نیاز است نسبت به صنعتی‌سازی آشپرخانه‌های خود اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از ابلاغ طرح فوق این نیست که آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام‌صنعتی شوند چراکه تمام‌صنعتی شدن در دانشگاه‌ها کاربردی ندارد. در واقع این طور نیست که ما یک طرح یکسانی برای صنعتی سازی آشپزخانه‌ها به همه دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم بلکه هر دانشگاهی متناسب با وضعیت، فضای فیزیکی و برخی ویژگی‌های دیگر طرح مخصوص خود را برای اجرای این طرح دارند.

دکتر نژادجواد درخصوص اعتبارات اجرای طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: اجرای این طرح در هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه‌ای بین 100 تا 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که خود دانشگاه‌ها موظف به تامین این بودجه هستند.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: قبل از اینکه طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تدوین شود اجرای این طرح در برخی از دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه‌های شیراز، شهید بهشتی و تهران شروع شده است و کارگروه‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها برای ارائه مشاوره و آماده‌سازی اجرای طرح مشخص شده‌اند اما با ابلاغ طرح فوق اجرای این طرح جدی‌تر می‌شود.

101

کد خبر: 684160

وب گردی

وب گردی