تشریح آخرین وضعیت مصوبه افزایش سه ماهه مرخصی زایمان

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوال خبرنگاری به تشریح آخرین وضعیت مصوبه افزایش سه ماهه مرخصی زایمان پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، شهیندخت مولاوردی در پست اینستاگرامی خود نوشت: ما همه راه‌ها را رفته‌ایم و تمام پیگیری‌ها و مکاتبات مربوطه را انجام داده‌ایم؛حتی گفتیم که از محل اعتبارات وزارت بهداشت که مربوط به افزایش جمعیت است این مابه‌التفاوت پرداخت شود اما متأسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در پاسخ به مکاتبه ما از دستگاه‌ها خواست در اعتبارات خود این موضوع را پیش‌بینی کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر در حال رایزنی با تأمین اجتماعی هستیم که بتوانیم راهی پیدا کنیم تا قانون را در این‌باره اصلاح کرده و جایگزینی برای آن پیدا کنیم.
مولاوردی افزود: از سوی دیگر دیوان عدالت اداری هم نظر داده که یا این قانون به‌طور کامل اجرایی شود یا لغو ‌یا اصلاح شود. درحال حاضر درخصوص مابه‌التفاوت مالی بین شش تا نه ماه مرخصی را بسیاری از دستگاه‌ها قبول نمی‌کنندزیرا امنیت شغلی زنان با رفتن به این مرخصی به خطر می‌افتد، بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند از این مرخصی استفاده نکنند و آنهایی هم که به مرخصی رفتند ممکن است نتوانند به سر کار‌شان برگردند.
به همین دلیل می‌گوییم قانون باید طوری تدوین شود که ضمانت اجرایی داشته باشد و امنیت شغلی زنان را هم به خطر نیندازد.

602/106

کد خبر: 684176

وب گردی

وب گردی