برگزاری بیش از 30 کرسی آزاد اندیشی در مراکز پیام نور هرمزگان

رئیس اداره کل فرهنگی، اجتماعی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: دانشگاه پیام نور هرمزگان با برگزاری بیش از 30 کرسی آزاد اندیشی در مراکز و واحدهای دانشگاهی در سال تحصیلی 95-94؛ موفق به کسب رتبه برتر در بین دانشگاه های پیام نور کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی ملاحی اظهار داشت: کرسی آزاد اندیشی با موضوع های مختلف در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور هرمزگان برگزار شد که موضوع عفاف و حجاب از جمله موضوع هایی است که بیشترین سهم را در بین عنوان های کرسی ها به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در سلامت جامعه؛ خاطر نشان کرد: حجاب، قانون فطرت است و سرپیچی از قوانین فطری، موجب خروج از هویت می شود و خروج از هویت انسانی؛ سقوط از جایگاه بلند و رفیع ارزش شخصیتی را به دنبال دارد.
ملاحی با بیان اینکه حجاب یکی از عوامل مهم و اساسی در حفظ و ثبات امنیت زنان است؛ اضافه کرد: با افول شخصیت زن، بی بند و باری در جامعه رواج می یابد، نظام خانوادگی مختل و در نتیجه امنیت اجتماعی از افراد جامعه؛ سلب می شود؛ از اینرو رعایت و حفظ حجاب در جامعه از جمله عواملی است که می تواند امنیت زنان را تضمین نماید.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام در هرمزگان؛ خاطر نشان کرد: با تبیین اهداف و برنامه ها و در سایه برنامه ریزی و ایجاد هسته های امر به معروف و نهی از منکر در مراکز و واحدها؛ تلاش های خوبی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی صورت گرفته؛ اما راضی کننده نیست.
ملاحی در بخش دیگری از سخنان خود؛ سیاست گذاری و تعیین خط مشی در حوزه های مختلف فرهنگی را از وظایف این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با اجرای دقیق و صحیح خط مشی های ابلاغ شده؛ به رسالت خود در راستای تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل)؛ عمل نمایند.
وی با بیان اینکه اقدام، عمل و اجرای صحیح و درست سیاست های ابلاغ شده از وظایف مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور است؛ خاطر نشان کرد: اجرای درست و صحیح خط مشی ها در سایه همکاری و همراهی مراکز و واحدها با این اداره و نهادهای دانشجویی؛ نویدبخش اتفاقات خوبی در فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
ملاحی با بیان اینکه توجه نکردن و بها ندادن به برنامه ها و فعالیت های دانشجویی در مراکز و واحدهای دانشجویی؛ خسارت و آسیب های بسیاری را بر جامعه تحمیل می کند؛ بر ضرورت تقویت تعامل و همکاری دو سویه و توسعه روابط نهادهای دانشجویی و مسئولان دانشگاه ها؛ تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: توجه نکردن و بها ندادن به برنامه ها و فعالیت های دانشجویی در مراکز و واحدهای دانشجویی؛ موجب پسرفت و سرکوب شدن شور و شوق فعالیت های دانشجویی در دانشگاه می شود؛ که این امر عدم مشارکت و خاموش شدن صدای دانشجویی را به دنبال دارد.
ملاحی در پایان از این موضوع به عنوان یک مانع بزرگ در مسیر شکوفایی استعدادها و علت سردرگمی ها و ناهنجاری های مختلف اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: این امر موجب نهفته ماندن ظرفیت های دانشجویی می شود که اثرات آن در آینده آشکار و پدیدار خواهد شد.

منبع: ایرنا

101

کد خبر: 684177

وب گردی

وب گردی