مهار آتش در پالایشگاه نفت و گاز شاهرود

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان از مهار آتش سوزی پالایشگاه نفت و گاز شاهرود خبر داد و گفت : آتش سوزی این پالایشگاه ساعت هفت و 20 دقیقه امروز با عوامل نیروهای امدادی شهرستان شاهرود و با کمک نیروهای امدادی شهرهای اطراف خاموش شد.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج رئیسیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا وقوع این آتش سوزی را ساعت 2 و 45 دقیقفه بامداد امروز اعلام کرد و افزود: در این حادثه هیج مصدومی نداشته و نیروهای آتش نشانی و امدادی شهرستان شاهرود با کمک نیروهای امدادی از شهرهای بسطام و دامغان به موقع وارد عمل شدند و آتش سوزی را در این مدت خاموش کردند.
وی با اشاره به حضور تمام نیروهای آتش نشانی، امدادی، نظامی و انتظامی برای کمک به مهار این آتش سوزی گسترده ، خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادشتن نیروگاه سیکل ترکیبی در کنار این پالایشگاه، ایمن سازی لازم در این زمینه برای نیروگاه اتخاذ شد و نیروهای امدادی نیروگاه نیز برای مهار آتش سوزی پالایشگاه همکاری کامل و مشارکت داشتند.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت :به خاطر گستردگی آتش ، از نیروهای آتش نشانی شهرداری های بسطام ، دامعان؛ شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال شرق و پخش شرکت نفت هم کمک گرفته شد.
محمدرضا هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: وزش باد شدید بر گستردگی آتش افزوده بود و به همین خاطر اطقای آن به طول انجامید.
هاشمی گفت: علت حادثه در دست بررسی است.
ناحیه یک پالایشگاه نفت و گاز شاهرود که کار ساخت آن از سال 92 آغاز شده بود فروردین 95 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با اعتباری معادل 2 هزار میلیارد ریال افتتاح شده بود.
مواد اولیه این واحد تولیدی، نفت خام و میعانات گازی است که شامل 13 هزار بشکه مواد نفتی عنوان شده است.

603

کد خبر: 684209

وب گردی

وب گردی