واکنش بازار زرگران به ایام محرم/ قیمت سکه سقوط کرد

بازار انواع سکه در هفته جاری افت قیمت های تا ۲۸ هزار تومان در هر قطعه سکه را تجربه کرد و این اولین نوسان شدید ثبت شده در این بازار طی ماه های اخیر است.

به گزارش ایسکانیوز، بررسی تحولات قیمت انواع سکه در بازار تهران طی هفته جاری نشان می دهد که با آغاز ماه محرم و در پیش بودن تعطیلات هفته آینده به مناسب تاسوعا و عاشورای حسینی، قیمت ها در انواع سکه با افت تقریبا چشمگیری در هر قطعه مواجه شد.

در حالی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ابتدای هفته و روز شنبه یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان به فروش می رفت این نرخ در ئنچ شنبه به یک میلیون و ۸۹ هزار تومان رسید؛ بنابراین در طول هفته جاری قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز از یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان با ۲۸ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۸۵ هزار تومان در پایان هفته رسید. در مورد نیم سکه نیز ۱۸ هزار تومان کاهش قیمت در هر نیم سکه ثبت شد.

ربع سکه در روز شنبه هفته جاری ۲۹۴ هزار تومان در بازار تهران فروخته می شد که در نهایت این قیمت به ۲۸۵ هزار تومان با ۹ هزار تومان کاهش در روز پنج شنبه فروخته شد. سکه گرمی نیز در این هفته ۵ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

تاثیر افت قیمت انواع سکه در مورد طلا نیز مشاهده می شود به نحوی که هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۱۱۳ هزار و ۴۸۳ تومان به ۱۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در آخر هفته کاهش یافت. افت قیمت ها در این بازار طی ماه های اخیر اتفاق نیفتاده و کارشناسان می گویند این کاهش قیمت ممکن است به دلیل کم شدن میزان خرید و فروش و رکود این بازار در ایام ماه محرم باشد.

منبع:ایبنا

کد خبر: 684213

وب گردی

وب گردی