واشقانی فراهانی: تاکنون کلنگ 17 شهرک فن‌آوری آزاد در مراکز استان‌‌ها به زمین زده شده است

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تاکنون کلنگ‌زنی 17 شهرک فن‌آوری آزاد در مراکز استان‌ها انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال 1396 همه مراکز استان به این شهرک‌ها مجهز شوند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست شورای تخصصی پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور، روسا، معاونان و مدیران پژوهشی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و استان در واحد شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست سه ساعته با بیان اینکه اگر انتشار مقاله در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از شاخص‌های تولید علم بدانیم، دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه نخست قرار دارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 162 جهانی را داراست که توانسته از رتبه 185 جهانی در اسفند 94 به این رتبه دست یابد.

واشقانی فراهانی ادامه داد: توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و گذر از یک دانشگاه آموزش‌محور به دانشگاه پژوهش‌محور یکی از رویکردهای اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش بسیاری برای تبدیل دانش به ثروت شده است که یکی از مولفه‌های اصلی آن راه‌اندازی مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فن‌آور دانشگاه آزاد اسلامی است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکصد مرکز رشد در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است که برخی از آنها در واحدها و برخی در پارک‌های علم و فن‌آوری وابسته به وزارت علوم مستقر هستند.

فعالیت 926 واحد فن‌آوری و شرکت دانش بنیان در 100 مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در این 100 مرکز رشد 926 واحد فن‌آوری و شرکت دانش بنیان فعالیت دارند که اخیرا مجوز تأسیس پارک علم و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی را اخذ کرده ایم.

واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد: تاکنون کلنگ‌زنی 17 شهرک فن‌آوری آزاد را در مراکز استان ها انجام داده ایم که امیدواریم تا پایان سال 1396 همه مراکز استان به این شهرک‌ها مجهز شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: بیش از 13 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند که 60 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی و 26 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق شد در رتبه‌بندی سایمگو یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا معرفی شود و در بین 300 دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 14 را به خود اختصاص دهد.

در پایان این نشست واشقانی فراهانی و زمانی‌زاده به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

101

کد خبر: 684216

وب گردی

وب گردی