بیعت شیرخوارگان حسینی در مصلی با طفل 6 ماهه اباعبدالله الحسین (ع)

مصلی امام خمینی (ره) تهران در نخستین جمعه محرم سال 1438 هجری قمری و در پنجمین روز از عزای حسینی، میزبان کودکان شیرخواری بود که به همراه مادرانشان برای بیعت با طفل 6 ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به این مکان آمده بودند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، چهاردهمین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) امروز در حالی در مصلی آغاز به کار کرد که همزمان در 3500 نقطه ایران و جهان صدای لالایی مادران برای سرباز فداکار و 6 ماهه امام حسین (ع) به گوش می رسید.
دیگر شیرخوارگان حسینی در پنج قاره جهان همصدا با شیرخوارگان ایران اسلامی، خود را نذر گل همیشه معطر باغ بهشت حضرت علی اصغر (ع) کردند.
ذاکران اهل بیت (ع) در رثای شهادت طفل معصوم و 6 ماهه حضرت رباب (س) به ذکر مصیبت پرداختند و مادران با بلند کردن کودکان روی دستان خود، با ناله، لبیک «یا حسین » سر دادند و خطاب به مولا و مقتدایشان حضرت صاحب ا لامر (عج) گفتند: یا صاحب الزمان، فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.
مادران در حالیکه گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) را با اشکهای خود مشایعت می کردند، به یاد بی قراری و ناله های حضرت رباب (س)، ندای «یا حسین» سر دادند.
در این مراسم همچنین واقعه شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر (ع) بیان شد و در پایان مادران برای شیرخوارگان نذرنامه خواندند و آنها را نذر راه و مسیر منجی عالم بشریت کردند.
امام جمعه موقت تهران در این آیین با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان از حضرت علی اصغر (ع) به عنوان احیاگر و دلیل حقانیت قیام عاشورا یاد کرد و گفت: در اسلام نذر از جایگاه خاصی برخوردار است، نذر ارتباط با غیر این عالم است.
حجت الاسلام کاظم صدیقی افزود: برخی افراد فقط ظاهر را می بینند و امیدشان در بیماری ها، دکتر و داروست در حالیکه برخی دیگر به خاطر اعتقاد به خدا، اولیا و شهدا در مشکلات ناامید نشده و هر آنچه را از دست خود و خانواده شان بر نمی آید، با نذر از عالم غیب طلب می کنند.
او با اشاره به شباهت های حضرت علی اصغر(ع) و حضرت عیسی (ع) ادامه داد: حضرت مسیح مرده را زنده می کرد و طفل شش ماه حضرت امام حسین (ع) علی اصغر(ع) دلهای مرده را با هدایت خود زنده و جامعه در جهل فرورفته را بیدار می کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران حضرت علی اصغر(ع) را پرچمدار جبهه جنگ نرم معرفی و اضافه کرد: این طفل 6 ماهه در جامعه ما نیاز به برهان ندارد و مردم سالیانه از او حاجت می گیرند.
او با تحسین مادران حاضر در این مراسم گفت: امروز شما با حضور در این مجمع فرزندان خود را بیمه طفل معصوم امام حسین (ع) کرده و خط آنها را با عشق، فداکاری، مقاومت و امید آشنا کردید .
صدیقی افزود: نذر امروز شما معامله با خدا و تجارت با حق تعالی است و این چنین فرزندانتان با امنیت بیمه خواهند شد.
او از این مجمع جهانی به عنوان حماسه ای عظیم یاد کرد که بانیان با آن، انقلابی را در دنیا شکل داده اند.
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه علی اصغر (ع) در همه کشورها و شهرهای ایران پرچم زده، گفت: تمام مذاهب و مکاتب حق را به امام حسین (ع) می دهند؛ امامی که فرزند خود را در برابر قوم کودک کش به میدان آورد.
صدیقی در بخشی دیگر از سخنانش از حضرت عیسی(ع)، حضرت سلیمان (ع) و حضرت یحیی (ع) به عنوان سه پیامبری یاد کرد که در کودکی به درجه نبوت رسیدند و گفت: امام جواد (ع)،امام هادی (ع) و امام زمان (ع) نیز افرادی هستند که در کودکی صاحب ولایت مطلقه الهی و رهبر عالمیان و امام خلق شدند.
او با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) یکی از باب الحوائج است، گفت: نام وی در لیست شهدای کربلاست؛ لیستی که خداوند آن را به امام حسین (ع) داده بود.
صدیقی اضافه کرد: مردم امروز با حضور در مصلی و این مجمع جهانی بیعت خود با امام زمان، رهبر معظم انقلاب و شهدا تازه و اعلام می کنند که همیشه در صحنه حاضر هستند و در صورتی که در کربلا حضور داشتند فرزندان خود را سپر بلا برای امام زمان خود می کردند.
به گفته او، مردم با حضور در این همایش میلیونی که در 41 کشور همزمان برگزار شد اعلام کردند در کنار حضرت زینب (س) ایستاده و با فساد و ابتذال مبارزه می کنند.
در آغاز مراسم لباس ها و سربندهایی به پنج زبان فارسی، عربی، اردو، ترکی و انگلیسی به شیرخوارگان اهدا شد که عبارت «یا حسین » و «یا صاحب الزمان» روی آن خودنمایی می کرد.
انگلیس، روسیه، آلمان، فیلیپین، اندونزی، یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، سوریه، اوکراین، آذربایجان، کشمیر، لبنان، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، عراق، پاکستان، ترکیه، بحرین، قطر، عمان، عربستان، افغانستان از جمله کشورهایی هستند که این مراسم در آنها بطور همزمان برگزار شد.
در واقعه عاشورای سال 61 هجری قمری ،حضرت علی اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین (ع) از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود.
امام خطاب به دشمن فرمود: از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است، نمی ‏بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟
در «نفس المهموم»آمده است که فرمود: «ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفتگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید.
امام حسین (ع) خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید.

602/106

کد خبر: 684236

وب گردی

وب گردی