چین فیلمی از وون کاروای را به اسکار معرفی کرد

فیلمی از "وون کاروای" برای حضور در اسکار انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم تاریخی و ماجراجویانه «شوانگ زانگ» به کارگردانی «هو ژیانکی» نماینده سینمای چین در شاخه بهترین فیلم خارجی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

این فیلم که اولین محصول عمده مشترک سینمای چین و هند است، روایتگر سفر معنوی و افسانه‌ای «شوانگ زانگ» راهب قرن هفتمی از چین به هند است، سفری که تکمیل آن 17 سال به طول انجامید.

فیلم «شوانگ زانگ» که نقش اصلی آن را «هوانگ ژیائومینگ» بازی می‌کند، علی‌رغم بازخورد مثبت منتقدین تنها موفق به فروش 5 میلیون دلاری در گیشه سینماهای چین شد.

داستان «شوانگ زانگ» در چند سال اخیر مورد توجه سینمای چین بوده است و دستمایه ساخت مجموعه فیلم‌های «میمون شاه»، کمدی «سفر به غرب» و انمیشن «میمون شاه: بازگشت قهرمان» بوده است.

سینمای چین تاکنون دوبار نامزد جایزه اسکار خارجی شده اما هیچگاه این جایزه را کسب نکرده است.

امسال رکورد 86 کشور فیلم‌های خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی معرفی کردند و باید منتظر ماند و دید آکادمی در یک ماه آینده و با انتشار فهرست رسمی فیلم‌ها چند کشور را واجد شرایط رقابت در این شاخه معرفی می‌کند.

فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.

منبع: ایسنا

503/602

کد خبر: 684248

وب گردی

وب گردی