اتوبوس های سلامت برای پیشگیری از ایدز در مناطق محروم مستقر می شود

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای پیشگیری از شیوع ایدز در پایتخت گفت: سال گذشته 2 اتوبوس ایدز را به منظور اطلاع رسانی در خصوص این بیماری در مناطق آسیب خیز مستقر کردیم و امسال نیز مجموعه اقدامات خدماتی مقابله با ایدز را در قالب اتوبوس های سلامت به شهروندان محروم ارائه می دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سمانه زمانی با بیان اینکه توجه به موضوع سلامت اجتماعی یکی از رسالت های اداره کل سلامت است،گفت: تمرکز بر بیماری هایی که ماحصل یک رفتار اجتماعی آسیب زا هستند همواره از دغدغه های ما محسوب می شود و در این مورد هم تاکنون اقدامات تبلیغی بسیاری را در راستای آگاه سازی مردم انجام داده ایم.

او نصب بیلبورد با محتوای بیماری ایدز را از مصادیق اقدامات آگاهی بخش شهرداری تهران معرفی و عنوان کرد: متاسفانه از آن جا که این بیماری در کشور تابو است و مطرح کردن آن همواره با حواشی همراه است، سال گذشته پس از نصب بیلبوردها در سطح شهر بعضاً با نگاه منفی رسانه ها رو به رو شدیم. این در حالی است که با توجه به نگاه اجتماعی حاکم بر این بیماری اگر رسانه ها همراهی کنند تا حواشی کمتر و یا تعدیل شود در برنامه های سلامت محوری که پیش بینی کرده ایم، موفق تر عمل می کنیم.

بنا براعلام سایت شهرنوشت، مدیر کل سلامت شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر آغاز به کار اتوبوس های ایدز در مناطق محروم پایتخت همچون سال گذشته گفت: ما بارها آمادگی خود را برای ادامه این روند اعلام کرده ایم و اتفاقاً در این مورد مجامع داخلی و بین المللی هم حاضر به کمک و همکاری هستند. با این وجود به دلیل نگاه منفی جامعه به این بیماری و مبتلایان به آن ترجیح داده ایم تا خدمات پیشگیری از ایدز و خدمات رسانی به مبتلایان را در قالب اتوبوس های سلامت در محلات محروم انجام دهیم.

105/602

کد خبر: 684251

وب گردی

وب گردی