اگزمای پوستی در فصل پاییز شایع میشود

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به اینکه در فصل پاییز اگزمای پوستی شیوع بیشتری دارد، تأکید کرد: آب گرم با درجه بالا چربی پوست را از بین می‌برد و باعث تشدید خشکی،‌ خارش و اگزما می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، پروین منصوری، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه در فصل پاییز و بهار آلرژی‌های پوستی و تنفسی بیشتر می‌شود بیان کرد: سرد شدن هوا، وزش باد و پراکنده شدن گرده‌های مختلف گل باعث خشکی پوست و تشدید آن می‌شود.

منصوری تصریح کرد: به دلیل سرد شدن هوا برخی از افراد ترجیح می‌دهند دوش گرم بگیرند، اما آب گرم با درجه بالا چربی پوست را ازبین می‌برد و باعث تشدید خشکی،‌ خارش و اگزما می‌شود.



اجتناب از استحمام روزانه در پائیز

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ضمن تأکید بر اجتناب از استحمام روزانه در پائیز، بیان کرد: اما دوش گرفتن بدون استفاده از مواد پاک کننده با آب ولرم و چرب کردن با لوسیون‌های بدن یا روغن‌هایی که مخصوص چرب کردن پوست‌های خشک است می‌تواند به این افراد کمک کند.

منصوری، گفت: صابون‌ها و مواد پاک کننده‌ای که حالت اسیدی و قلیایی بالا دارند برای افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند مفید نیست، و بهتر است از صابون‌هایی با PHخنثی و معادل PH پوست استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه خارش یکی از علائم مهم خشکی پوست است، ادامه داد: افرادی که مبتلا به آلرژی و اگزمای آتوپیک هستند به دلیل شرایط جوی فصل پاییز بیشتر به این مشکل دچار می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو برای پیشگیری از تشدید خشکی پوست، خارش و اگزما در پاییز مهمترین نکته را دوری از مواد حساسیت‌زا دانست و گفت: این افراد سعی کنند کمتر و در مواقع ضروری از خانه خارج شده و اگر دچار آسم و یا تنگی نفس نیستند از دستگاه‌های بخور مرطوب سرد در محل زندگی استفاده کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی در پایان افزود: به دلیل سردشدن هوا توصیه می‌شود افراد لباس‌های کلفت به ویژه لباس‌های پشمی بپوشند و برای کاهش اگزما و خارش پوست بهتر است در صورت استفاده، زیر لباس‌هایی با الیاف نایلون و پلاستیک لباس‌های نخی پوشیده شود.

704/602

کد خبر: 684323

وب گردی

وب گردی