سیاست‌های دولت برزیل  خلاف تحقق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است

برزیل از جمله کشورهایی امضا کننده توافق محیط زیستی پاریس است این در حالیست که سیاست‌های دولت این کشور خلاف تحقق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، با تایید رسمی توافقنامه محیط زیستی پاریس توسط 74 کشور تولیدکننده بیش از 55 درصد گاز کربن در جهان این توافق روز چهارم نوامبر سال جاری اجرایی می‌شود.

برزیل در میان کشورهای امضاکننده توافقنامه محیط زیستی پاریس است که در ماه سپتامبر آن را تایید کرد هر چند این پرسش مطرح می‌شود که برزیل چگونه می‌تواند به اهداف تعیین شده برای کاهش انتشار گاز کربن دست یابد زیرا سیاست‌های دولت این کشور خلاف این روند است.

بررسی‌ها حاکی از آن است قرار است پروژه‌هایی در برزیل اجرایی شود که بر اساس آن میزان جنگل‌زدایی و انتشار گاز کربن در این کشور افزایش می‌یابد. علاوه بر این این کشور برای تحقق اهداف ذکر شده در این توافقنامه میلیاردها دلار کمبود بودجه دارد.

با این وجود کارشناسان محیط زیست امیدوارند توافقنامه پاریس به برزیل کمک کند تا در موفقیت آمیز بودن فرآیند دستیابی این کشور به اقتصاد کم کربن کمک کننده باشد.

به گزارش مونگابی، هر یک از کشورهای امضاکننده این توافقنامه برای کاهش انتشار گاز کربن اهداف خود را تعیین کرده‌اند و قرار است برزیل تا سال 2025 میزان انتشار این آلاینده‌ها را 37 درصد کاهش دهد.

602/106

کد خبر: 684373

وب گردی

وب گردی