دیدار مسوولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هیأت عالی رتبه آلمانی

مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هیأت عالی رتبه آلمان در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان، حمید رضا ثابت نژاد، معاون پژوهش،
برنامه ریزی و سنجش مهارت، حمیده قنبری، مشاور رییس سازمان و مدیرکل امور مالی، پشتیبانی و ذیحسابی، سید فخرالدین رحمانی، مسؤول امور بین الملل و آنوش صیادنژاد، مسئول روابط عمومی این سازمان و هوبرت هایل و سیون شولتر اعضای پارلمان آلمان و استاکه، رییس مرکز مبادلات آکادمیک ایران و آلمان (DAAD) برگزار گردید.

بنابراین گزارش معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران و مذاکره در زمینه نحوه ی پیشبرد و تعمیق روابط دو کشور در زمینه ارتقای همکاری های مهارتی از محورهای نشست مذکور بودند.

محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همکاری های خوبی که در گذشته، بین کشور آلمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید آلمانی در ایران و همچنین همکاری با صنایع آلمان از جمله فستو، GIZ و .... اشاره کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر فصل جدیدی از روابط و مذاکرات دو کشور آغاز شده است و در حوزه آموزش فنی و حرفه ای نیز به دنبال احیا و توسعه روابط و تعاملات می باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طی چند ماه گذشته مذاکرات و نشست هایی با سفیر آلمان در ایران و چند هیأت آلمانی داشته ایم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که این نشست ها و مذاکرات در سطح عملیاتی و اجرایی، نتایج اثربخشی را فراهم کنند.

در ادامه محمد امین سازگارنژاد نسبت به همکاری با کشور آلمان برای آموزش کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق اعلام همکاری کرد.

هوبرت هایل، عضو پارلمان آلمان ضمن تشکر از ارائه گزارش جامع معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایران بیان داشت: اگرچه روابط بین دو کشور ایران و آلمان هیچ گاه به طور کامل قطع نشده است اما بعد از تحریم ها فرصت های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور مهیا شده است.

وی در ادامه بیان داشت: قطعاً جامعه جوان ایران نتایج اثربخشی را از روابط اقتصادی و اجتماعی دو کشور انتظار دارد و در این راستا هیأت آلمانی که به ایران آمده اند، مذاکرات متعددی را با وزرای مختلف جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود و توسعه روابط و حل مسائل داشته اند.

وی با با تأکید بر این که رفع مسائل مالی لازمه توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، بیان داشت: ورود120شرکت بزرگ، متوسط و کوچک آلمانی در روزهای اخیر در ایران نشان دهنده علاقه کشور آلمان به توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای با جمهوری اسلامی ایران است.

هوبرت هایل با اشاره به وجود سیستم دوگانه تئوری و عملی آموزش فنی و حرفه ای در کشور آلمان بیان داشت: در کشور ایران با توجه به اهمیت ویژه ای که به علوم و تحقیقات قائل است، آماده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروهای متخصص هستیم و دولت آلمان و اتاق بازرگانی آلمان از این همکاری حمایت می کند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این دیدارها و نشست ها از توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای استقبال می کنیم.

هوبرت هایل با بیان این که با وجود تفاوت ها، نقاط مشترکی هم بین دو کشور وجود دارد که می توانیم در زمینه های اجتماعی و اقتصادی با تدوین استراتژی مشترک ، موفقیت های اثربخشی را به دست آوریم.

هوبرت هایل در خاتمه نشست مذکور را فرصتی برای آغاز همکاری های خوب و موثر بین دو کشور دانست و از مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر کرد.

402/602

کد خبر: 684387

وب گردی

وب گردی