شرکت آمریکایی جنرال الکتریک در ایران دفتر راه‌اندازی می‌کند

جنرال الکتریکدر ایران می تواند به عنوان یک غول جهانی در حوزه نیرو، نفت و گاز و حمل‌ونقل فعال و بسیار مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت آمریکایی جنرال الکتریک (GE) که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه نیرو، انرژی، نفت و گاز و حمل‌ونقل در جهان شناخته می‌شود، به دنبال راه‌اندازی دفتر رسمی در ایران است. علیرضا کلاهی صمدی، رئیس هیات مدیره سندیکای برق ایران با اعلام این خبر به سایت خبری اتاق تهران، گفت: جنرال الکتریک اولین شرکت آمریکایی خواهد بود که پس از سال‌ها در حوزه نیرو و انرژی در کشورمان فعال می‌شود؛ البته این شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعال بوده و در ایران دفتر داشته است. هم‌چنین از وزارت خزانه‌داری آمریکا در دوران تحریم نیز مجوز فعالیت با ایران داشته اما اکنون به دنبال آن است که کار و حضور خود در ایران را گسترش دهد و در حوزه نفت، گاز و نیرو فعال شود.

او با بیان اینکه این شرکت هم اکنون به دنبال گرفتن دفتر و استخدام نیرو در ایران است، گفت: فکر می‌کنم این شرکت ابتدا قصد دارد در حوزه پیمانکاری و تامین تجهیزات فعال شود و احتمالا به فکر فروش تجهیزات و واردات خواهد بود.

به گفته کلاهی این شرکت یک غول جهانی است که در حوزه نیرو، نفت و گاز و حمل‌و‌نقل فعال و بسیار مطرح است و اکنون نیز مجوزهای لازم برای حضور در ایران را از وزارت خزانه‌داری و دولت آمریکا گرفته است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه با مثبت دانستن این حضور، گفت: حضور شرکت‌هایی مانند جنرال الکتریک در ایران سبب می‌شود که دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی هم برای حضور در ایران تشویق شوند و رقابت شکل بگیرد. علاوه براین حضور، این شرکت‌ها در کشورمان باعث می‌شود دانش مدیریتی روز وارد کشور شود و نظام پرورش نیرو را با روش‌های مدرن منطبق شود که می‌تواند جلوی فرار مغزها را بگیرد و باعث انتقال دانش به شرکت‌های دیگر شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای برق در ادامه جهش صادراتی را یکی دیگر از دستاوردهای حضور شرکت‌های مهم خارجی در ایران دانست و گفت: این شرکت‌ها وقتی در کشورمان حضور داشته باشند ایران می‌تواند به پایگاه مناسبی برای کل منطقه آسیا و خاورمیانه تبدیل شود. کشور ما با توجه به نیروی کار، انرژی، مواد اولیه و استعدادهای بسیار دیگر می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. حضور این شرکت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک فرصت مناسب محسوب می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر جنرال الکتریک شرکت‌های بزرگ دیگری نیز به دنبال حضور در ایران هستند به نمونه‌هایی اشاره کرد و گفت: اخیرا جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت بوش در ایران داشتم و این شرکت به صورت جدی به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران و توسعه کار است. بوش درحال چیدن تیم است و می‌خواهد لوازم خانگی و حتی قطعات خودرو در ایران تولید کند. توجه داشته باشید که شرکت بوش یک درصد کل صادرات کشور ترکیه را که حدود 200 میلیون دلار است، در اختیار دارد و 15 هزار نفر پرسنل در این کشور دارد. همچنین در جریان هستم که دو شرکت بزرگ و مطرح جهان در حوزه اف‌ام‌سی‌جی (شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مصرف ) می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند که یکی از آنها در حوزه مواد غذایی و دیگری تولیدات بهداشتی است؛ البته هنوز مذاکرات‌شان محرمانه است و نمی‌توانم جزییات بیشتری از آن را بگویم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه می‌گوید: بازار ایران بازار بزرگی است که در آن از نظر کیفیت و مقدار عرضه ضعف‌های بسیاری وجود دارد و شرکت‌های خارجی با توجه به فرصت‌های این بازار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند.

با اجرایی شدن توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 هیات‌های عالی‌رتبه بسیاری به همراه نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ برای گسترش روابط و سرمایه‌گذاری به ایران سفر کرده‌اند که نشان از علاقه جهانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دارد.

402/602

کد خبر: 684420

وب گردی

وب گردی