وقتی سموئل ال. جکسون از سینما و گلف‌بازی‌ می‌گوید

«سموئل ال. جکسون» بازیگر باسابقه هالیوود ۴۴ سال است روی پرده سینماها می‌درخشد و تاکنون ۱۶۵ بار جلوی دوربین رفته که بیشتر آن‌ها در حوزه سینما بوده‌ است، او اما این روزها از رویه‌ای که سینماگران در پیش دارند، راضی نیست و می‌گوید: فیلم‌ها باید بهتر از این باشند.

به گزارش ایسکانیوز، «ایندیپندنت» نوشت: «جکسون» که در آثار مشهوری چون «پارک ژوراسیک»، «پالپ فیکشن» (داستان عامه‌پسند)، «هشت نفرت‌انگیز» و «جانگوی آزادشده» بازی کرده، اخیرا در یک سریال تلویزیونی هم ظاهر شده و درباره آن می‌گوید: من فقط عاشق بازیگری هستم و اگر نقش خوبی در تلویزیون هم باشد، بازی می‌کنم چون معتقدم، اتفاقات شگفت‌انگیز و خلاقانه‌ای در تلویزیون در حال رخ دادن است.

در واقع این حرف تا حد زیادی درست است و برخی معتقدند که در دنیا جعبه جادویی در حال سبقت گرفتن از سینماست. این را می‌شود از کوچ برخی سینماگران به عرصه تلویزیون فهمید.

این بازیگر ۶۷ ساله ادامه می‌دهد: سابقا دنیای فیلم یا حداقل فیلم‌های مستقل جایی بود که تمام آثار تجربی و به نوعی داستان‌های نامتعارف در آن روایت می‌شدند، اما حالا سکوهای زیادی برای کارهای خاص وجود دارد، مثلا «آقای ربات»، «یتیم سیاه» و تمام این دنیاهای عجیب و شگفت‌انگیز دارند در تلویزیون کشف می‌شوند. سینما در خیلی حوزه‌ها عقب مانده است.

بازیگر «پالپ فیکشن» همچنین می‌گوید: تلویزیون واقعا دورنمای هنرهای تصویری را تغییر داده و کل بازی را به‌روز کرده است، فیلم‌ها باید بهتر و هیجان‌انگیزتر از این باشند.

«ال. جکسون» سپس درباره فیلم‌هایی که سوپراستارهای پولساز در آن‌ها بازی می‌کنند، ادامه می‌دهد: این طور نیست که فیلم‌های مستقل ساخته نشوند. من فکر می‌کنم تعداد آن‌ها زیاد هم هست اما نحوه توزیع آن‌ها مثل فیلم‌های مستقل قدیم نیست، علت اصلی آن هم این است که مردم نمی‌خواهند ریسک کنند.

این هنرپیشه هم اکنون در فیلم جدید «تیم برتون» که «خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» نام دارد، بازی می‌کند و از همکاری با کارگردان "بسیار مشتاقی که نسبت به پیشنهادات خلاقانه باز برخورد می‌کند"، خیلی راضی است.

«جکسون» که گاهی در سال پنج فیلم بازی می‌کند، درباره‌ نحوه انتخاب فیلمنامه‌ها می‌گوید: من مشخصا به دنبال داستان خوب هستم، داستانی که دلم بخواهد بخشی از آن باشم، آن را تعریف کنم و برای مخاطبان به آن شاخ و برگ بدهم. گاهی اوقات به آسانی انتخاب نقشی است که در کودکی دوست داشتم تماشا کنم. این در مورد فیلم «برتون» و «کنگ: جزیره جمجمه» و «سه ایکس: بازگشت زاندر کیج» صدق می‌کند.

اواخر مصاحبه، گزارشگر که انتظار ندارد جواب مثبت از «جکسون» بشنود، از او می‌پرسد: این شایعه درست که شما در قراردادهایتان بندی دارید در مورد بازی گلف در زمان فیلمبرداری؟ که او در کمال تعجب، این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید: هنوز هم این یکی از بخش‌های "بسته جسارت" و از مطالبات من است. من باید بتوانم هفته‌ای دوبار گلف بازی کنم و دست‌اندرکاران فیلم باید هزینه آن را پرداخت کنند.

جالب است بدانید که یکی دیگر از موارد این بسته، دی‌وی‌دی پلیر فرامنطقه‌ای است، چون «جکسون» به دیدن فیلم‌های آسیایی بسیار علاقه دارد و گاهی بازی‌های ویدیویی می‌کند.

سوال آخر این مصاحبه این‌گونه مطرح می‌شود که پروژه «خانم پرگرین» درباره نقص‌ها و ویژگی‌های عجیب و جادویی کودکان است، در مورد شما آن خصوصیت چیست؟ که جکسون پاسخ می‌دهد: من همیشه فکر می‌کردم که لکنت دارم، چون در کودکی لکنت شدیدی داشتم و مردم مرا مسخره می‌کردند چون شبیه آن‌ها نبودم. این داستانی است درباره آشتی با نقصان‌های شخصی، شاد بودن با آن‌ها و یادگیری طبیعی بودن در جهانی که تو را غیرعادی می‌داند.

*****

«سموئل ال. جکسون» بازیگر آمریکایی و نامزد جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا است. فیلم‌هایی که تاکنون «جکسون» در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ به فروش ۴.۶۲۶ میلیارد دلار دست یافته‌اند که فیلم «انتقام‌جویان» با بیش از ۶۲۳ میلیون دلار سرآمد آن‌هاست و بنابراین او پس از «هریسون فورد» با ۴.۶۹۹ میلیارد دلار، پولسازترین بازیگر تاریخ سینماست.

از فیلم‌های معروف وی می‌توان به «پالپ فیکشن» (۱۹۹۴)، «زمانی برای کشتن» (۱۹۹۶)، «پارک ژوراسیک» (۱۹۹۳)، «دریای عشق» (۱۹۸۹)، «رومنس واقعی» (۱۹۹۳)، «مذاکره‌کننده»، «جانگوی آزادشده» و «سه ایکس» (۲۰۰۲) اشاره کرد.

منبع : ایسنا

705502

کد خبر: 684435

وب گردی

وب گردی