تبعات جنگ برای یک زن / محمدمهدی خاتمی از نمایش ˝شراره˝ می‌گوید

محمدمهدی خاتمی می‌گوید اگر در سال 95 و بعد از گذشت سال‌های بسیار به نمایشی در ژانر دفاع مقدس می‌پردازد به دلیل آن است که حرف تازه‌ای برای گفتن دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هنر آنلاین، نمایش "شراره" به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی خاتمی از 27 مهرماه در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی (قیطریه) به صحنه می‌رود. محمد مهدی خاتمی با ارائه مطالبی در مورد این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش در ادامه کارهای گذشته من و در ژانر دفاع مقدس است.

او بیان کرد: "شراره" روایت‌گر داستان زنی است که در روزهای آغازین جنگ نامزد خود را از دست می‌دهد و در طول سالیان سال با خاطرات او زندگی می‌کند. جنگ و تبعات آن به مانند بسیاری از افراد دیگر همچنان برای این شخصیت وجود دارد و بر زندگی‌شان سایه انداخته است.

خاتمی عنوان کرد: نمایش چند مقطع از زندگی این زن را به صورت رئالیستی به تصویر می‌کشد. تصویری که برای این زن با وجود کیلومترها فاصله از جنگ برایش ایجاد می‌شود. البته این کاراکتر به دلیل آنکه دائم با شخصیت‌های ذهنی درگیر است گاهی نمایش از فضای رئال فاصله گرفته و ذهنی‌تر می‌شود.

این کارگردان تئاتر که دومین تجربه اجرا در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی (قیطریه) را پشت سر می‌گذارد اظهار کرد: سالن استاد انتظامی مناسب است اما در نقطه‌‌ای قرار گرفته که برای مخاطبان شناخته شده نیست به همین دلیل با مسائلی روبه‌رو است. البته سال گذشته نمایش "سنگ بست" را در این سالن به صحنه بردم که با استقبال خوبی مواجه شدیم، فکر می‌کنم این سالن به واسطه تبلیغات و اجراهای خوب می‌تواند تبدیل به مکان اجرای پررونقی شود.

خاتمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نخستین نمایشی که در ژانر دفاع مقدس به صحنه بردم سال 74 و آخرین آن سال 83 بود. اگر اکنون در سال 95 به این مضمون پرداختم به دلیل آن بوده که حرف تازه‌ای برای گفتن دارم. اتفاقی که در مورد این زن می‌افتد قابل بررسی است؛ بحث جنگ به واسطه آثاری که در پی داشته و افرادی درگیر آن هستند، قابل پرداختن است.

نمایش "شراره" به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی خاتمی از 27 مهر تا 15 آبان ماه ساعت 19 در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی (قیطریه) واقع در یابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی به صحنه می‌رود. الهه پژوهی، سحر شفیعی، علی رجایی، مهری شمس، محمود کریمی، امیر احسان امیری‌پور، فهیمه نوروزی، غلامرضا عارف‌نژاد بازیگران این نمایش‌اند.

705502

کد خبر: 684475

وب گردی

وب گردی