وزیر راه : 50پاسگاه پلیس راه در کشور احداث می شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تعداد وسایل نقلیه کشور به حدود ۲۹ میلیون دستگاه گفت: 50پاسگاه پلیس راه در کشور احداث می شود.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی در مراسم افتتاح سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای (سپهتن) و پاسگاه‌های پلیس متحدالشکل اظهار کرد: عمده ترین بحثی که دنبال می‌کنیم، امنیت جاده‌ها و امنیت مسافر و جاده به همراه افزایش کارآمدی اقتصادی در ایران است.

وی تصریح کرد:‌ این اتفاق غیرممکن است که توسط یک دستگاه روی دهد و یک کار چند وجهی است و صرفا با همکاری همه انجام می‌شود. لذا از همان ابتدا تلاش کردیم بتوانیم یکپارچگی را بین همه ارگان‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد کنیم.

وی افزود:‌ واقعا بین وزارت راه، سازمان راهداری و پلیس هیچ فرقی نیست و تصمیم‌گیری ها کاملا برای یک هدف مشخص است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعا باید بتوانیم این سیستم را با حمل‌ونقل درون‌شهری یکپارچه کنیم که حرف اول و آخر در حمل‌ونقل را همین یکپارچگی می‌زند.

آخوندی با اشاره به این‌که حجم وسایل نقلیه به حدود 29 میلیون دستگاه افزایش یافته است، گفت: برای مدیریت این تعداد وسیله نقلیه باید به سمت اقدامات ساختاری برویم که در این راستا سیستم سپهتن و پیمایش طراحی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به قرارداد نوسازی 50 پاسگاه پلیس راه در کشور اظهار کرد: امیدواریم پاسگاه‌های پلیس را در سراسر کشور را نو کنیم.

402/602

کد خبر: 684489

وب گردی

وب گردی