برنامه دولت برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در صنعت پوشاک

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت پوشاک در گام اول را در برنامه داریم گفت:توسعه صنعت پوشاک یکی از راه‌کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی مشترک توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک با اشاره به اینکه دولت تدبیر سیاست های جبرانی را دنبال می کند گفت: این سیاست‌ها را دنبال می کنیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. صنعت پوشاک از جمله صنعت‌هایی است که پاسخگوی نیازهای اساسی مردم است.

وی با بیان اینکه زیربناهای اصلی برای صنعت پوشاک در کشور آماده است اظهار داشت: با همکاری وزارت صنعت، اتحادیه های صنفی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و با تأکید بر مهارت افزایی، رونق این صنعت را دنبال کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این حوزه این است که حجم بالای واردات و تعرفه پایین گمرکی در صنعت پوشاک را در کشور داریم بیان کرد:باید نظام تأمین مالی را برای توسعه این صنعت دنبال کنیم و وزارت صنعت نیز برای ایجاد شهرکی در نزدیکی فرودگاه امام برای صنعت پوشاک برنامه دارد.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز توانمند خوبی در بخش طراحی پوشاک داریم گفت: در صنعت پوشاک باید به سمت برندسازی و نشان تجاری حرکت کنیم . کارآفرینی یکی از راه‌های توسعه کلان در هر کشور است.

وی گفت: توسعه صنعت پوشاک یکی از راه‌کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کار با اشاره به اجرای طرح تکاپو گفت: توسعه صنعت پوشاک، در کوتاه مدت 200 تا 300 هزار شغل و در بلندمدت 1.5میلیون شغل در کشور ایجاد می کند. در گام اول هدف گذاری ایجاد 200 هزار شغل را در دستور کار داریم.

402/602

کد خبر: 684509

وب گردی

وب گردی