چاپ کتاب "مدل سازی و محاسبه جریانهای لایه مرزی"

از سوی عضو هیات علمی واحد تهران شرق کتاب "مدل سازی و محاسبه جریانهای لایه مرزی"ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین افشار بیان کرد: تئوری لایه مرزی از مباحث بسیار مهم و کاربردی مهندسی مکانیک، شیمی، هوافضا و عمران بوده و جزو دروس تحصیلات تکمیلی این رشته ها می باشد. بصورت کلی زمانیکه جریان سیال روی یک جسم وجود داشته باشد، در مجاورت سطح جسم لایه بسیار نازکی بنام لایه مرزی بوجود می آید. این لایه نازک در علم هیدرولیک و آیرودینامیک اهمیت زیادی دارد. از این رو کتابهای زیادی در خصوص مطالعه و بررسی معادلات حاکم در لایه مرزی نگاشته شده اند که عمدتا به زبان فارسی نیستند.

عضو هیات علمی واحد تهران شرق افزود: مزیت کتاب حاضر نسبت به سایر کتابها این است که در این کتاب، با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته در کامپیوترها طی سالهای اخیر، روشهای حل عددی برای حل معادلات حاکم بر لایه مرزی مورد بررسی قرار گرفته است. از اینرو مخاطب قادر است ضمن درک معادلات و بدون درگیری بیش از حد در ریاضیات پیچیده حاکم بر حل آنها، خواص جریانهای لایه مرزی را درک کند.

وی اضافه کرد : ترجمه کتاب در شش فصل ارایه شده و سرفصل درس لایه مرزی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در این فصول پوشش داده شده است که از مزایای این کتاب است.

افشار درباره طرح روی جلد کتاب اظهار کرد: عکس روی جلد، عکس کتاب اصلی است که توسط ناشر معتبر بین المللی Springerمنتشر شده و عکس پشت جلد مربوط به آشکار سازی جریان لایه مرزی عبوری از روی یک سنگ کروی شکل است که در آزمایشگاه مکانیک سیالات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق عکس برداری شده است.

101

کد خبر: 684549

وب گردی

وب گردی