برگزاری کارگاه آموزش قوانین مالیاتی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به همت معاونت اداری و مالی واحد همدان کارگاه آموزش قوانین مالیاتی برگزار و پیرامون مسائل مختلف مالیاتی خصوصاً ماده 169 مکرر مالیاتی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه آموزشی که با حضور کارشناسان و مسؤولین حوزه مالی واحد همدان برگزار شد، کارشناس ارشد اداره کل مالیات استان همدان در خصوص مباحث مالیات بر ارزش‌افزوده، بخشنامه‌های مالیاتی، نحوه پرداخت مالیات، فهرست معافیت‌های مالیاتی و ماده 169 مکرر مالیاتی توضیحات مفصلی را ارائه داد.

مهدی جواهری افخم گفت: در سال 1395 قوانین مالیاتی تغییراتی داشته‌اند و نرم‌افزارهای جدیدی که در این حوزه واردشده است نیاز به نصب و آموزش کامل دارد.

وی با اشاره به برخی از جرائم مالیاتی نظیر عدم اعلام شروع به‌کار ظرف مدت 4 ماه به واحد مالیاتی، عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عدم لیست حقوق کارکنان و عدم صدور صورتحساب استاندارد، خواستار دقت نظر افراد در حوزه جرائم مالیاتی شد.

جواهری افخم ضمن تشریح مباحث مالیات بر ارزش‌افزوده، کالاهای مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده مشتمل بر کلیه کالاها، خدمات حرفه‌ای، خدمات حمل‌ونقل باری و ترابری کالا و تعمیرات را شرح و توضیح داد.

وی خاطرنشان ساخت: جرائم ارزش افزود نیز عبارتند عدم ثبت‌نام، عدم صدور صورتحساب، عدم درج صحیح قیمت، و عدم درج و تکمیل اطلاعات که در این خصوص دقت نظر کافی صورت پذیرد.

101

کد خبر: 684556

وب گردی

وب گردی