نمایش آثار هنری عاشورایی در «نگار مکتب‌خانه»

آثار هنری هنرمندان ایرانی با موضوع عاشورا همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در نمایشگاه دائمی «نگار مکتب­‌خانه» به‌نمایش درآمده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، در این نمایشگاه که از بهمن‌ماه سال گذشته در مجتمع سرچشمه افتتاح شده، بیش از ۱۰۰ اثر هنری از آثار خوشنویسی، نقاشی‌خط و نقاشی قهوه­‌خانه­‌ای با موضوع عاشورا و مزین به احادیث و روایاتی از امام حسین (ع)، آیات قرآنی و احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) به‌نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه، بیش از هزار اثر نفیس نقاشی، نقاشی‌خط و خوشنویسی از ۷۰ هنرمند به‌نمایش درآمده که از جمله‌ی آن‌ها می­‌توان به هنرمندانی مانند نصرالله افجه­‌ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

حامد شفیق درباره‌ این نمایشگاه گفت: مخاطب این نمایشگاه که با عنوان ابداعی «نگار مکتب‌خانه» (schoollery) افتتاح شده، دانش‌آموزان تهرانی هستند که در مدرسه تجربه و فرصت چندانی برای آشنایی با هنرهای تجسمی به‌جز شرکت در کلاس هنر و نگارش چند سرمشق خوشنویسی و طرح‌های بسیار ابتدایی ندارند.

او افزود: هریک از آثار به‌نمایش درآمده، نماینده شاخصی از تکنیک­‌ها، سبک­‌ها و رنگ­‌ها و خطوط مختلف ایرانی اسلامی در سه حوزه‌ی نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط هستند که بخشی از آن‌ها تداعی‌کننده‌ی سبک­‌ها، تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش‌شده ایرانی است که روزگاری نه‌چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

تا کنون بیش از پنج‌هزار دانش‌آموز مدارس مناطق مختلف تهران و هزاران شهروند تهرانی و شهرستانی از این نمایشگاه بازدید کرده­‌اند.

نمایشگاه نگار مکتب­‌خانه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی­‌پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.

504502

کد خبر: 684559

وب گردی

وب گردی