اعتیاد اینترنتی، نوعی اختلال و بی نظمی‌ وسواسی است

اعتیاد اینترنتی، نوعی اختلال و بی نظمی‌ وسواسی است که برخی ویژگیهای آن مشابه شرایط‌ آسیب‌شناسانه است. در واقع، زمانی می‌توان گفت که فرد دچار اعتیاد به اینترنت شده است که دارای علایم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر باقری روان‌شناس با بیان اینکه فضای مجازی تمام وقت جوانان را پر کرده است، گفت: هر چیزی که بیش از اندازه استفاده شود اعتیاد می آورد و فضای مجازی مستثنی از این قاعده نیست.

او با تأکید بر اینکه فضای مجازی امروزی برای همه ضروری است، تصریح کرد: اگر استفاده از اینترنت برای کاربران نامحدود نباشد نتیجه‌ای جز اعتیاد ندارد.

اعتیاد اینترنتی، نوعی اختلال و بی نظمی‌وسواسی است که برخی ویژگیهای آن مشابه شرایط‌ آسیب‌شناسانه است.

باقری گفت: اعتیاد اینترنتی، نوعی اختلال و بی نظمی‌وسواسی است که برخی ویژگیهای آن مشابه شرایط‌ آسیب‌شناسانه است. در واقع، زمانی می‌توان گفت که فرد دچار اعتیاد به اینترنت شده است که دارای علایم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد.

او با اشاره به راهکارهای برخورد با این مشکلات گفت: آسیب‌های جدید آسیب‌هایی هستند که از ارتباط زیاد جوانان و نوجوانان با تکنولوژی‌های جدید ممکن است برای او پیش آید و مسیر تحصیل، تربیت و آینده او را از جهت اصلی دور کند. بنابراین یکی از راه‌های پیش‌گیری از بروز این‌گونه آسیب‌ها در نوجوانان توجه ویژه به تربیت و تقویت مسائل مذهبی آنان از سوی مسئولان آموزشی و خانواده‌ها است. ضمن اینکه نقش مدیریتی والدین را هم در نحوه استفاده صحیح از این ابزار نباید نادیده گرفت.

باقری با تأکید براینکه دنیای جوانی و نوجوانی، دنیای هیجان است، گفت: اولویت های آموزشی باید تغییر کند و خلاءهای احساسی و عاطفی بین نوجوان و خانواده و مدرسه پر شود. اعتیاد و وابستگی به شبکه‌های مجازی می‌تواند مخاطراتی نظیر ارتباط با جنس مخالف و یا همجنس‌هایی که نباید با آنها ارتباط داشته باشند را فراهم کند.

602/109

کد خبر: 684576

وب گردی

وب گردی