کنعانی‌مقدم: خیلی از شخصیت‌های اصول‌گرا به‌خاطر احساس تکلیف سال۹۶ کاندیدا خواهند شد

کنعانی‌مقدم می‌گوید: جبهه ایستادگی دنبال نامزد مستقل، جامع الاطراف و وجیه‌المله است و هنوز به گزینه قطعی هم نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کنعانی مقدم درباره آرایش جدید انتخاباتی اصولگرایان بعد از روشن شدن وضعیت احمدی نژاد گفت: از یکسال قبل اعلام کردم احمدی نژاد در آرایش سیاسی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هیچ نقشی ندارد.

وی افزود: از ابتدا می دانستیم آقای احمدی نژاد قابلیت لازم را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد به همین خاطر هیچ برنامه ریزی بر روی او انجام ندادیم بلکه طبق برنامه ریزی خودمان اگر امکانش وجود داشته باشد از یک کاندیدای جامع الاطراف و وجیه المله که بتواند آرای خاکستری را وارد صحنه انتخابات کند و توانمندی ریاست جمهوری را داشته باشد حمایت خواهیم کرد فارغ از آنکه جناحی است یا جناحی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: به نظر من اصولگرایان به یک وحدت در منطق انتخابات خواهند رسید. در همین مسیر هم تلاش خواهند کرد. البته برخی جریان های اصولگرایی معتقدند اگر آقای روحانی بتواند برخی شروط را محقق کند حمایت از او برای انتخابات ریاست جمهوری قابل بررسی است.

عضو جبهه ایستادگی درباره نگاه این مجموعه به حمایت از آقای روحانی در انتخابات 96 گفت: جبهه ایستادگی هنوز به گزینه قطعی نرسیده است، همه گزینه ها از جمله آقای روحانی را مدنظر دارد. معتقدیم رئیس جمهور وظایفی برعهده دارد که حتما نباید وابسته به اصولگرایان یا وابسته به اصلاح طلبان باشد چون باید براساس منافع و مصالح ملی عمل کند.

وی ادامه داد: هر شخصیتی با تفکر مستقل هم می تواند وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود و این مسئولیت را برعهده بگیرد بنابراین ما به انتخابات ریاست جمهوری نگاه جناحی نداریم.

کنعانی مقدم درباره اینکه محسن رضایی می گوید قطعا کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود اما پیام ها یا صحبت هایش شبیه کسی است که می خواهد نامزد ریاست جمهوری شود، گفت: من از طرف دکتر رضایی درباره مسائل سیاسی و انتخاباتی او ممنوع المصاحبه شدم بنابراین نمی توانم درباره این موضوع نظر بدهم.

وی افزود: هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای ما مهم است چون هر نامزد ریاست جمهوری که بتواند آرا را به سمت خود بیاورد می تواند در نتیجه انتخابات شوراها هم تأثیرگذار باشد.

عضو جبهه ایستادگی اظهار کرد: معتقدم در سال 96 خیلی از شخصیت های اصولگرا به دلیل احساس تکلیف ثبت نام می کنند، اگر دقیقه 90 استراتژی اصولگرایان بر پیروزی قرار گیرد به یک نفر می رسند و گرنه نتیجه 92 تکرار می شود.

202/201

کد خبر: 684598

وب گردی

وب گردی