40 درصد مراکز رشد کل کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیر امور مراکز رشد و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 40 درصد مراکز رشد کل کشور، 120 هزار مترمربع فضای فیزیکی و اشتغال 2020 نفر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، که یک رکورد کشوری محسوب  در اختیار این دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی عسکری در سومین نشست مدیران مراکز رشد منطقه 1 دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد همدان برگزار شد، جلسات مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی را در سطح کشور بسیار مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: خروجی این جلسات منجر به تفاهم‌نامه تأسیس مراکز رشد وابسته (اقماری) گردید.

وی گفت: واحدها و مراکزی که رتبه جامع ندارند اما دارای امکانات مناسب، توانمندی لازم و ایده‌های کارآمد هستند، موضوع این تفاهم‌نامه قرارگرفته، و با اخذ مجوز از شورای پژوهشی استان تابعه، به‌عنوان مراکز رشد وابسته معرفی می‌گردند.

عسکری از تخصیص بودجه‌ی مختص مراکز رشد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بودجه مراکز رشد نیز همانند بودجه‌ی پژوهشی تنظیم شده و مجوزهای لازم اخذشده است که در صورت تأیید ریاست عالیه دانشگاه، به‌زودی قابل‌اجرا خواهد بود.

مدیر امور مراکز رشد و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی روزآمد نشدن سامانه مراکز رشد را نامطلوب و غیرقابل‌توجیه خواند و خاطرنشان ساخت: ارائه گزارش‌های آماری به‌صورت برخط و روزآمد باعث یکسان‌سازی اطلاعات می‌شود و سامانه به نحوی طراحی‌شده که سطح دسترسی ابتدا به واحد فناور و سپس تأیید مدیر مرکز رشد، دقت و یکپارچگی آمار را افزایش می‌دهد.

وی از نشست سراسری معاونین پژوهشی و مدیران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: مراکز رشد در این گردهم‌آیی با برگزاری کارگاه‌های تخصصی به‌صورت مجزا، در حوزه‌های تجاری‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نقشی فعال ایفا می‌کنند.

سومین نشست مدیران مراکز رشد منطقه 1 دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت مدیران مراکز رشد استان‌های همدان، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سالن کنفرانس ساختمان اداری مهر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

101

کد خبر: 684607

وب گردی

وب گردی