اقدام برای بهبود وضعیت صنعت بتن در اقتصاد کلان کشور اثر گذار است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مصرف سیمان طی ۵ سال گذشته از ۵۶ میلیون تن به ۴۵ میلیون تن کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید موجود ۸۰ میلیون تن است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص برگزاری همایش صنعت بتن گفت: صنعت بتن از صنایع بزرگ کشور بوده و هر اقدام برای بهبود این صنعت تاثیرگذار در اقتصاد کلان کشور است .

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار بتن مصرف داریم که حدود ۴۰ درصد بودجه عمرانی کشور است که عمدتا بخش خصوصی از آن استفاده دارد.

وی اضافه کرد: از ۱۴ سال قبل با برگزاری همایش‌های بتن تجربیات این انجمن را بین کارفرمایان، دانشجویان، پیمانکاران انتقال داده و موضوع همایش امسال نیز تولید سیمان بیش از ظرفیت مصرف آن است

شکرچی‌زاده تصریح کرد: در دنیا صادرات سیمان به صورت محدود انجام شده و هر کشور به اندازه مصرف داخلی تولید دارد، اما در حال حاضر مشکل ما این است که مقدار تولید آن از قبل تعیین نشده و مصرف هم کاهش یافته به طوری که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ مصرف سیمان از ۵۶ میلیون تن به ۴۵ میلیون تن رسیده و ظرفیت تولید موجود ۸۰ میلیون تن است.

وی در خصوص راه حل این مشکل گفت: یکی از راه کارها برای مصرف بهینه سیمان ،روسازی‌های بتنی است که قبلا به دلیل قیمت کم قیر از آسفالت استفاده می‌شد؛ بنابراین فرصت مناسبی است که از روسازی‌های بتنی استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

602/403

کد خبر: 684624

وب گردی

وب گردی