پایان جشنواره فناوری نانو  2016 /افزایش دو برابرى محصولات دانشگاه آزاد اسلامى

نهمین جشنواره فناوری نانو، پس از چهار روز فعالیت دانشجویان، فناوران و پژوهشگران به پایان رسید.

به گزارش ایسکانیوز؛نهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو کشور با همکاری 180 شرکت، نهادهای ترویجی و مراکز رشد از 14 تا 17مهرماه در دوطبقه از سالن خیلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران با حضور معاون اول ، معاون علم و فناوری رئیس‌جمهوری ،سفرای 50 کشور ، دانشجویان و دانش آموزان علاقمند برگزارشد. طبقه اول این نمایشگاه به شرکتهای تولیدی ایرانی و خارجی و طبقه دوم به نهادهای ترویجی و پشتیبان ، مراکز رشد و تعداد محدودی از دانشگاه های فعال در حوزه فناوری نانو اختصاص داشت که از این طریق محصولات و تولیدات خود را به نمایش بگذارند. از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر توجه ، فعالیت و تحقیقات بسیاری در این حوزه دارد، با 220محصول ، 20 جلد کتاب تخصصی، 6 مجله، 125 ثبت اختراع و بیش از3هزار مقاله علمی از 53 واحد از این دانشگاه در حوزه شیمی، نانومواد، نانوفیزیک، نانوزیست، نانودارو، نانوالکتروشیمی، نساجی، کشاورزی و علوم دارویی با 80 متر فضا و نظمی چشمگیر حضور پیدا کرد.

افزایش دو برابری محصولات و فضای غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فناوری نانو

چندسالی است که دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت پژوهشی هر سال در یکی از واحدهای فعال این دانشگاه مسابقه ها و همچنین جشنواره نانو فناوری را با هدف دستیابی به دانش فنی، ساخت تولید نانومواد و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز کشور به صورت کاملا مستقل برگزار میکند که بواسطه این کار، متخصصان ، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در آن شرکت می کنند.

امسال هم مانند چند سال گذشته این دانشگاه در جشنواره بین المللی نانو ، غرفه ای را با ظاهری بسیار متفاوت نسبت با سایر غرفه ها به لحاظ ظاهری و محتوایی برگزار کرده است ؛ چنانکه در طبقه دوم این نمایشگاه ، بزرگی و شکل متفاوت این غرفه و آراستگی و هماهنگی برگزارکنندگانش به خوبی دیده می شود. هنگام ورود به این غرفه، مقالات، ثبت اختراعات ، مجله ها و محصولات قابل ارایه نانو مواد و محصولات فناوری شده دانشجویان واحدهای مختلف این دانشگاه به صورت نمادین در غالب های یکسان در معرض دید افراد شرکت کننده در نمایشگاه توجه افراد را به خود جلب می کند.

حضور چهره هاى کشورى و لشگرى در غرفه دانشگاه آزاد

واحد یادگار امام که امسال با 64 محصول عهده دار برگزاری این جشنواره بوده ، از تمامی واحدهای این دانشگاه ، پیش محصول و فعالیتهای نانو را جمع آوری کرده و این نمونه ها را به عنوان نانو 2016 به نمایش گذاشته است. برخلاف دوره های گذشته که بیشتر مجله ، کتاب و مقاله ها ارایه می شد، این جشنواره بر محصول های تجاری شده و یا در حال تجاری شدن که در مراکز رشد یا واحدهای فناوری شده مورد قبول بوده، تأکید کرده است. از همین رو مورد توجه افراد شاخصی مانند معاون علمی فناوری رییس جمهور، وزراى کشاورزی، آموزش و پرورش، دادگستری، اطلاعات و چند تن از نمایندگان مجلس قرار گرفته این به طوری بود که معاون علمی، فناوری ریس جمهور از میان غرفه های دانشگاهی تنها از محصولات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کامل دیدن کرده است.

یادگار امام، تهران جنوب، تهران مرکز، علوم دارویی، اردبیل، تویسرکان و ورامین را می توان به عنوان واحدهای سرآمد در این جشنواره نام برد.

جشنواره امسال نانو فناوری که با حضور شرکتهای کره ای،تایوانی و روسی برگزار شد و همچنین اولین جشنواره سند راهبردی 10 ساله دوم ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری با هدف تجاری‌سازی و توسعه محصولات کاربردی است، امروز به پایان رسید.

102/101

کد خبر: 684678

وب گردی

وب گردی