وزیر نیرو: خاموشی ها ی برق در کشور به حداقل می رسد

وزیر نیرو گفت: شرایط تامین برق در کلیه مناطق کشور بهتر شده وتلاش می شود بیش از پیش میزان خاموشی ها در کشور به حداقل برسد .

به گزارش ایسکانیوز، حمید چیت چیان روز شنبه در آیین افتتاح طرح های شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: وزارت نیرو به این شرایط قانع نبوده و تلاش برای به حداقل رساندن میزان خاموشی به اندازه چند دقیقه در طول سال به ازای هر مشترک الزامی است.
وی افزود: شبکه های توزیع برق باید هوشمند شده و امکان مدیریت مصرف فراهم شود تا مشترکین با مشاهده و کنترل میزان مصرف خود وزارت نیرو را در مدیریت مصرف یاری کنند.
چیت چیان با بیان اینکه تمام خدمات وبخش های اقتصادی وابسته به برق هستند افزود: متاسفانه حساسیت و ظرافت کار در این بخش در کشور کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
به گفته وی ، اگر در تولید برق یک مقدار تولید از مصرف عقب بیفتد ویا یک مقدار تولید بیش از مصرف باشد مشکل ایجاد می شود و باید این حساسیت ها را رصد کرده و نسبت به نارسایی های برق در سریعترین زمان ممکن عمل کرد.
چیت چیان تاکید کرد که باید زمینه و بستر لازم برای استفاده بهینه از برق فراهم شده و جلوی مصرف بی رویه برق در کشور گرفته شود.
وی زیر ساخت های استان اردبیل را در صنعت برق مطلوب خوانده و افزود: این استان از زیر ساخت بسیار مستحکم در صنعت برق برخوردار بوده وجزو استانهای صادر کننده برق محسوب می شود .
مجید خدابخش استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: در این استان وزرات نیرو 1.5میلیارد دلار سرمایه گذاری در دست اجرا دارد که شاید در 50 سال گذشته در استان بی نظیر است .
وی افزود: امید می رود با تعامل و وحدت، این طرح ها به سرانجام برسد و بیش از این شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت آب و برق در استان باشیم .
در این مراسم 11 طرح انرژی برق در استان اردبیل به بهره برداری رسید.
وزیر نیرو برای انجام یک سفر رسمی یک روزه به استان اردبیل سفر کرده است.

602/401

کد خبر: 684700

وب گردی

وب گردی