چهار جوان ١٨ساله که باند زورگیری تشکیل داده بودند، به دام افتادند.

به گزارش ایسکانوز و به نقل از روزنامه شرق، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری تهران‌نو به مأموران اعلام کرد در محدوده خیابان ابوریحان به وسیله چهار جوان موتورسوار از او «زورگیری» شده است.
مال‌باخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: «ساعت هشت صبح روز حادثه در منطقه نیروی هوایی در حال مکالمه با تلفن همراهم بودم که ناگهان چهار جوان با دو موتورسیکلت هوندا ١٢٥ درحالی‌که دو نفرشان چاقو همراه داشتند، به سمت من حمله‌ور شدند و با تهدید اقدام به سرقت تبلت و گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی شش میلیون تومان کردند و پس از آن به سمت خیابان دماوند متواری شدند».
کارآگاهان در پرونده‌ای جداگانه و در ادامه اقدامات پلیسی برای دستگیری یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های به‌عنف به نام «کسری. الف» (١٨ساله) موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده «بلوار ابوذر» شدند و ضمن دستگیری متهم بیش از ١٠ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و تبلت، وجه نقد و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف را کشف کردند.
«کسری» پس از انتقال به پلیس آگاهی، بلافاصله از سوی مال‌باخته شناسایی شد و با توجه به کشف اموال مسروقه مال‌باخته از مخفیگاه او به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به مشارکت در ده‌ها فقره سرقت به شیوه «قاپ‌زنی» و «زورگیری» اعتراف و دو همدست خود به نام‌های «امیرحسین. الف» و «محمد. ص» (هر دو ١٨ساله) را نیز معرفی کرد.
کارآگاهان با شناسایی دو عضو دیگر گروه آنها را نیز دستگیر کردند. متهمان ضمن اعتراف صریح به مشارکت در سرقت‌های به‌عنف به سرکردگی کسری، چهارمین عضو باند به نام «علی‌اکبر» را نیز معرفی کردند که این متهم نیز دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری طلا و جواهرات از زنان، سرقت گوشی تلفن‌همراه از زنان و مردان و همچنین سرقت وجوه نقد و ساعت‌های مچی افراد اعتراف و عنوان کردند در چند ماه گذشته با تشکیل گروه چهارنفره اقدام به سرقت‌های خود در مناطق شرق و جنوب شرق تهران به‌ویژه در محدوده تهرانپارس، تهران نو، نیروی هوایی و... کرده‌اند.


با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت و بررسی سرقت‌های مشابه انجام‌شده به وسیله چهار سرنشین جوان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ و بهره‌گیری از اموال و مدارک شناسایی به‌دست‌آمده از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی بیش از ٥٠ مال‌باخته در همان مراحل اولیه از تحقیقات شدند.
یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان نیروی هوایی در حال تردد با خودرو شخصی خود بودم که ناگهان متوجه شدم چهار جوان، در حال کتک‌زدن یک جوان دیگر هستند؛ به قصد جداکردنشان از ماشین پیاده شدم و به سمت آنها رفتم تا مانع از ادامه نزاع شوم که ناگهان همان چهار نفر با چاقو به سمت من حمله‌ور شدند و با تهدید، گوشی تلفن همراه مرا نیز سرقت کردند آن زمان بود که متوجه شدم آنها در حال زورگیری از آن جوان رهگذر بودند».
بنا بر این گزارش، در‌حال‌حاضر تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

105105

کد خبر: 684718

وب گردی

وب گردی