نشست فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ برگزار شد

دانشگاه تهران میزبان هشتاد‌و‌نهمین نشست فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ بود.

به گزارش ایسکانیوز، هشتادونهمین نشست فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۵، به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع استادان بسیجی، امنیت را جزو اولویت‌های هر جامعه‌ای برشمرد که بدون آن هیچ کار و توسعه‌ای صورت نخواهد گرفت. وی وجود امنیت را در کشور مرهون شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست.

رئیس دانشگاه تهران گفت:«امنیت مؤلفه‌های زیادی دارد که مهمترین آن اقتصاد است و دلیل توجه مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی نیز همین است. تحقق اقتصاد مقاومتی هم توسعه و هم امنیت پایدار را در کشور محقق می‌کند.»

وی با تأکید بر اینکه در برنامه سوم دانشگاه تهران هدف ارتقاء جایگاه بین‌المللی، توسعه دانشگاه کارآفرین و مسئولیت‌های حرفه‌ای، اخلاقی و اجتماعی است، تصریح کرد که این برنامه با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شده است. وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های دانش‌بنیان از دانشگاه‌ها ریشه می‌گیرد، افزود: «یکی از محورهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی حضور و فعالیت دانشگاه‌ها در این زمینه است.»

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار و اقتصاد قوی، باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کرد، از استادان بسیجی خواست به یافتن یک راه حل که متضمن تحقق این اهداف باشد و با ظرفیت‌های موجود کشور هم تناسب داشته باشد، اهتمام کنند تا بتوان یک الگوی جامع برای تحقق این هدف تنظیم کرد.

گفتنی است در این نشست که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کل کشور، دکتر روستا آزاد مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ، دکتر کیومرث یزدان‌پناه، مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران، دکتر سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، و جمعی از استادان بسیجی دانشگاه‌ها حضور داشتند.

همچنین مراسم یاد شده که همزمان با ایام دهۀ عاشورای حسینی (ع) به اجرا در آمد، شامل مدیحه‌سرایی برای سالار شهیدان، امام حسین (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام میراحمدی و آقای میردامادی بوده ‌است.

108/105

کد خبر: 684730

وب گردی

وب گردی