اصلی‌ترین شکست سازمان ملل از دیدگاه سفیر پاکستان

سفیر پاکستان در سازمان ملل گفت که مناقشه حل نشده کشمیر میان هند و پاکستان اصلی‌ترین شکست سازمان ملل محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری سازمان ملل اعلام کرد، ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل در جریان سخنرانی در کمیته ویژه امور سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌ نسلی بعد از نسل دیگر در کشمیر تنها شاهد وعده‌های عمل نشده و سرکوب‌های شدید در منطقه تحت سکونت خود هستند. مدت بیش از شش دهه است که شورای امنیت سازمان ملل قول داده تا سرکوب‌گری‌های هند در منطقه کشمیر را متوقف کند و به مردم این منطقه اجازه دهد تا سرنوشت خود را انتخاب کنند اما این وعده محقق نشده است.

وی ادامه داد: این اصلی‌ترین شکست سازمان ملل محسوب می‌شود. امروزه مردم کشمیر بار دیگر علیه اشغالگری هند دست به قیام برداشته‌اند. این قیام در نتیجه بی‌تفاوتی به حقوق کشمیری‌ها و خشونت‌های هندی‌ها در منطقه است.

سفیر پاکستان در سازمان ملل در ادامه سخنرانی خود گفت:‌ در دو ماه و نیم گذشته بیش از 100 کشمیری بی‌گناه در پی تیراندازی‌های هندی‌ها کشته، نابینا و زخمی شدند. این "بدترین نوع تروریسم و جنایت جنگی" است که هند مرتکب آن شده است. این "اشغالگری غیرقانونی" جامو و کشمیر برای چندین دهه است. این منطقه آنطور که دولت هند مدعی شده بخشی جدایی ناپذیر از این کشور نیست. این یک منطقه مورد مناقشه است که باید چالش بر روی آن حل و فصل شود. در قرن بیست و یکم تروریسم با پوشش استعمار گری و اشغالگری خارجی انجام می‌پذیرد.

ملیحه لودهی درباره اوضاع در خاورمیانه نیز گفت:‌ تداوم عدم رعایت حقوق مردم فلسطین باعث درگیری‌ها و عدم تحقق صلح پایدار شده است. ایجاد کشور قوی فلسطین تنها تضمین کننده صلح در منطقه است

206/201

کد خبر: 684765

وب گردی

وب گردی