دیدار ذوالفقاری با رئیس اجرایی دولت افغانستان

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در حاشیه اجلاس کمیته إجرائی کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو با عبدالله عبدالله رییس إجرائی دولت افغانستان دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه با وی به گفتگو پرداخت .

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقاری در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به ایران که طی آن دو کشور در زمینه همکاری در مسایل مرزی و امنیتی و اقتصادى توافق کردند، خواستار اجرایی شدن این توافقات شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اعلام آمادگی کشورمان برای مساعدت در ورود قانونی اتباع افغانستانی، تسهیل و تمدید اقامت و نیز همکاری در بازگشت آنان که دارای دانش و مهارت هستند، تاکید کرد: براى حل و فصل برخى موضوعات مرزى و امور امنیتى، کمک به کشت جایگزین مواد مخدر، طرح و برنامه اجرائى مشترک برای حضور قانونمند اتباع افغانستانى درایران ومسائل اقتصادى لازم است یک برنامه و بسته کامل تهیه و مورد توافق وعمل قرار گیرد.
عبدالله عبدالله در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران از اتباع افغانستان طی بیش از سه دهه گذشته، قول مساعد داد که پس از بازگشت به کشورش تمام مسایل مطروحه فیمابین دو کشور را پیگیری و در جهت اجرایی شدن توافقات تلاش کند.

202/201

کد خبر: 684844

وب گردی

وب گردی