محسن رضایی: ورزش می تواند اعتماد به نفس ملی را به کشور ما برگرداند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چقدر در ورزش سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم اعتماد به نفس را در جوان ها بارور کنیم، کل کشور بهره مند خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی در جلسه شورای راهبردی ورزش این دبیرخانه افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام حدود 15 سال است که مجمع کمیته ورزش و حدود 10 است که شورای راهبردی ورزش را تشکیل داده و بحث های بسیار زیادی توسط دوستان دنبال شده است.

وی ادامه داد: مسائل ورزش در سطح کلان ناشناخته نیستند و برای نخبگان ورزش و مسئولان کشور، شناخته شده است و بحث ها به میزان کافی صورت گرفته و تحقیقات خوبی در سطح کلان صورت گرفته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در سطح خرد و متوسط ما تقریبا یک راه طولانی در پیش داریم. برای اولین بار در سیاست های کلان برنامه ششم، بندی درباره ورزش آورده شده است. در حال حاضر قانون برنامه ششم در حال آماده شدن است و می توان در چند حکم خوبی که شماها پیشنهاد می کنید و رایزنی که با دیگر دوستان مجلس و دولت هم خواهیم داشت، این احکام در برنامه ششم گنجانده شود و کم کم به سمتی برویم که مشکلات ورزش کشور حل شود.
رضایی با بیان اینکه در ورزش دو یا سه مشکل و آسیب ریشه ای داریم که باید به صورت جمعی حل شود، اظهارداشت: یکی جایگاه ورزش در کشور است، ورزش جایگاه واقعی خودش را در کشور پیدا نکرده است. در کنار مسائل دیگری که ما به آن توجه می کنیم و بودجه اختصاص می دهیم، ورزش هنوز جایگاه خودش را پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: یک زمانی دوستان خیلی اصرار می کردند که اگر وزارت ورزش درست شود، همه مشکلات حل می شود، وزارت ورزش هم تشکیل شد اما چقدر از مشکلات حل شد؟ بنابراین، نظام جامع ورزش، از ساختار ورزش گرفته تا قوانین و مقررات و حتی قواعد باید تبیین شود؛ برای مثال چگونه یک نفر را برای المپیک انتخاب می کنیم، که به نظر بنده حتی قواعد از قوانین و مقررات هم مهم تر است، مدیریت ورزش هم باید ثبات داشته باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی از بنده سوال می کنند ورزش چه خاصیتی دارد؟ پاسخ بنده این است ورزش از بسترهایی است که می تواند اعتماد به نفس ملی را به کشور ما برگرداند. ما بیش از 300 سال است که اعتماد به نفسمان را از دست داده ایم.
رضایی افزود: جدا از بحث سلامت و غیره، جوان ایرانی آن اعتماد به نفس را ندارد، این جوان ایرانی اگر اعتماد به نفس پیدا کند همانند مهدی باکری و حسین خرازی می شود لذا ما باید اعتماد به نفس را برگردانیم.
وی ادامه داد: این اعتماد به نفس اگر در ورزش درست شود، هم برای ورزش و هم برای اقتصاد، علم، فرهنگ و پیشرفت کشور خوب است و ما هر قدر سرمایه گذاری در ورزش کنیم تا بتوانیم اعتماد به نفس را در جوان ها بارور کنیم، کل کشور بهره مند خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم چنین کاری کنیم، قبول کنید در خود ما ورزشی ها هم باید یک تحولی صورت بگیرد.
در این جلسه که حسن واعظی،سید ابوالقاسم موسوی، سید مصطفی هاشمی طبا، سردار باران چشمه، محمد ابراهیم مداحی، محسن طالبی، سید حمید سجادی، محمود خسروی وفا، علیرضا صفارزاده، عزیزالله محمدی، علی رغبتی، سعید ناصری، حسین شریفی، کیومرث هاشمی، سیدمحمد کاظم اولیایی، محمدحسن پاسوار، مهرزاد حمیدی، اصغر رحیمی، مسعود اشرفی، محمدصادق دروگر، حجت الله هاشم بیگی، محمدپورکیانی، رسول افخمی، خراسانی، سید مصطفی کیایی و طاهره طاهریان حضور داشتند، گزارش 'عملکرد ایران در المپیک 2016 و بررسی زوایای مختلف آن' توسط کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و گزارش 'عملکرد ایران در پاراالمپیک 2016 و بررسی زوایای مخلتف آن' توسط خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ارائه شد.
همچنین سردار باران چشمه رئیس تربیت بدنی بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی از مسابقات والیبال ارتش های جهان در تهران و رویکرد ستاد کل به مقوله ورزش را ارایه کرد.

202/201

کد خبر: 684852

وب گردی

وب گردی