کویت بزرگترین پالایشگاه نفتی خود را احداث می کند

دولت کویت که بر ادامه توسعه صنایع نفتی خود به رغم مشکلات ناشی از بحران اقتصادی تاکید دارد از اجرای طرح احداث بزرگترین پالایشگاه نفتی در تاریخ این کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ٬تأسیسات نفتی کویت که در بندر الاحمدی قرار دارد٬ کفاف افزایش تولید نفت این کشوررا تا سقف چهار میلیون بشکه که تا سال 2020 برای آن برنامه ریزی شده است٬ نمی دهد و مسئولان این کشور با سرمایه گذاری 6 میلارد دلاری درصدد ساخت پالایشگاهی جدید هستند.
بر اساس هماهنگی های به عمل آمده این تأسیسات نفتی با حمایت کامل وزارت صنایع و بازرگانی کویت احداث می شود و به رغم کسری بودجه دولت کویت و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، این کشور قصد دارد در رقابت با دیگر اعضای اوپک از دیگر کشورها
عقب تر نباشد. دولت کویت قصد دارد در این پالایشگاه جدید٬ صنایع پتروشیمی و تولید گاز مایع خود را نیز توسعه دهد و قرار است50 درصد از سهام ساخت این پالایشگاه از راه خرید سهام، به شهروندان واگذار شود.
بر اساس تصمیم های کلان اتخاذ شده٬ کویت 115 میلیارد دلار در پنج سال آینده صرف اجرای پروژه های نفتی خود خواهد کرد. این تصمیم دولت کویت در حالی اجرایی خواهد شد که قیمت نفت در سطح پایینی قرار دارد.
به نوشته نشریه الانباء و بنا بر اعلام مسئولان کویت٬ی 100 میلیارد دلار از این مبلغ در پروژه های نفتی داخلی و مابقی این سرمایه گذاری در خارج از کویت انجام خواهد شد. همانند دیگر کشورهای تولید کننده نفت، درآمدهای نفتی کویت در 20 ماهه اخیر به شدت افت داشته اما دولت این کشور اعلام کرده است که سرمایه گذاری های نفتی خود را طبق برنامه قبلی دنبال خواهد کرد.

206/201

کد خبر: 684857

وب گردی

وب گردی