سفیر عراق: جمعیت زائران حسینی در اربعین، نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد

سفیر عراق در ایران گفت: دولت و مردم عراق با تمهیدات لازم، آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین حسینی را دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، راجح صابر عبود الموسوی، شنبه شب در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به خاطر ترس از وحدت کشورهای اسلامی، تمام تلاش خود را برای ایجاد جنگ و اختلاف در کشورهایی مانند عراق، سوریه و ایران به کار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام زمانی که از تهدید نظامی علیه ایران ناتوان شدند با اعمال تحریم های گسترده، به دنبال ضربه زدن به این حکومت الهی و شیعی بوده تا آن را نابود سازند.
الموسوی با بیان این که تحریم ها برای ایران تبدیل به فرصت شد، خاطرنشان کرد: این کشور و ملت که توسط حضرت امام خمینی(ره) تربیت شده و حضرت آیت الله خامنه ای عهده دار رهبری آن است، در عرصه های مختلفی به شکوفایی دست یافته است.
سفیر عراق بیان داشت: زمانی که تحریم ها برای تخریب حکومت شیعی کارساز نشد، داعش را در عراق و سوریه به راه انداخته اند، ولی باز به هدف خود دست پیدا نکردند.
وی با تاکید بر نقش علما و مراجع تقلید در حوزه مقاومت گفت: هدایت گری های مراجع تقلید موجب شد که ملت عراق در برابر تروریست های داعش پیروز شود.
سفیر عراق در ایران به نقش نیروهای مردمی در عراق اشاره کرد و گفت: اگر نیروهای مردمی در عراق تشکیل نمی شد و در برابر داعش نمی ایستادند، امروز زنان و مردان کشورهای خلیج فارس اسیر داعش می شدند.
الموسوی بیان داشت: متاسفانه استکبار جهانی و وابستگان آن، نیروهای مردمی را تروریست می دانند.

سفیر عراق در ایران گفت: جای تأسف دارد که حکومت آل سعود به جای حرکت به سمت قدس شریف و مقابله با اشغالگران صهیونیست، زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون می‌کشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل کشور عراق در استقبال از زائران حسینی در اربعین خبر داد و گفت: انتظار داریم که جمعیت زائران حسینی در اربعین، نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
الموسوی خاطرنشان کرد: دولت و مردم عراق با تمهیدات لازم، آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین حسینی را دارند.
وی ادامه داد: در این مسیر ما در عین مبارزه همه جانبه با داعش، از زائران میلیونی اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می کنیم.
در ابتدای این دیدار جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گزارشی از برپایی موکب این آستانه مقدس را ارائه داد.

206/201

کد خبر: 684861

وب گردی

وب گردی