رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو: ایران رکورددار مصرف لوازم آرایشی در هیچ سطحی نبوده و نیست

رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: قاطعانه تکرار می کنیم که ایران رکورددار مصرف لوازم آرایشی نه در خاورمیانه نه در آسیا و نه در جهان و نه در هیچ سطح دیگری، نبوده و نیست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مصطفی اسماعیلی در این باره گفت: باید به تقاضا های قانونی پاسخ قانونی داد زیرا در غیر این صورت بازار نیاز خود را از راه های غیر قانونی و قاچاق فراهم می کند.

او ادامه داد: اگر نگاه همه جانبه اعم روان شناسانه، جامعه شناسانه به موضوع فراورده های آرایشی داشته باشیم تایید خواهیم کرد که دلار واردات رسمی از قاچاق چندین برابری آن منطقی تر است.

رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: واقعیت این است که مصرف فراورده های آرایشی در کشورهای در حال توسعه فزونی یافته است و نمی توان با انکار این مطلب صورت مسئله را از اساس پاک کرد.

او ادامه داد: به همین دلیل در کمیته های فنی که با حضور خبرگان این حوزه در گروه های مختلف تشکیل می شود نسبت به صدور یا عدم صدور محصولات تصمیماتی گرفته می شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: البته در این تصمیمات سیاست های کلان کشور که از جمله آنها سیاست های کلی سلامت و موضوع بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است در اولویت مصداق های آن در نظر گرفته می شود.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه اگرچه در کنار سیاست های کلان تجاری اقتصادی بهترین راه جلوگیری از مصرف بالای فراورده های آرایشی فرهنگ سازی است، تاکید کرد: این مسئله چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد.

او ادامه داد: به همین دلیل برای جلوگیری از ازدیاد مصرف فراورده های قاچاق و تقلبی که علاوه بر خسران اقتصادی کشور، کیان سلامت آن را نیز به خطر می اندازد بنا بر سیاست های دقیق و حساب شده اجازه پاسخگویی به تقاضاهای منطقی جامعه داده می شود.

رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مسئله ای که به غلط در رسانه های مختلف تکرار می شود رکورد داری ایران در مصرف فراورده های ارایشی است و همانطور که بارها و بارها نیز اعلام کرده ایم به دلیل ماهیت مجهول محصولات تقلبی و قاچاق، هیچ آمار دقیقی که بتوان درباره میزان مصرف به آن ارجاع داد وجود ندارد.

دکتر اسماعیلی در پایان گفت: قاطعانه تکرار می کنیم که ایران رکورددار مصرف لوازم آرایشی نه در خاورمیانه نه در آسیا و نه در جهان و نه در هیچ سطح دیگری، نبوده و نیست.

602/106

کد خبر: 684923

وب گردی

وب گردی